Iranian Agriculture News Agency

داستان کوتاه/ فاصله نجومی حقوق بگیری دکترهای کشاورزی و پزشکی!

عصر دوشنبه اول آبان بر اساس وقت قبلی به یک دکتر متخصص در خیابان ولی عصر مراجعه کردم که البته بسیار معروف است و گرفتن وقت از مطب وی بسیار مشکل.
طبق لیست نفر ۸۳ بودم.
خانم منشی اطلاعات سن و بیماری های قبلی و شغل مرا از جمله اینکه دکترای کشاورزی دارم در پرونده تکمیل کرد .
زمانی که نوبت من فرا رسید، متوجه شدم آن شب دکتر ۹۷ بیمار دارد .
در هنگام معاینه، دکتر که خوش اخلاق هم بود، ضمن خوش و بش های معمول، با نگاهی به پرونده، به تحصیلات من اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی کشور را مدیون شما هستیم و معاینه و سوال جواب پزشکی را هم انجام داد.
پس از تشکر، از جناب دکتر پرسیدم آیا هر روز این تعداد بیمار را ویزیت می کنید؟ آیا دقت در کار معاینه فدای سرعت ویزیت بیمار نمی شود ؟
- گاهی نا ۱۰۰ نفر هم می رسد، البته ۱۰ تا ۱۲ بیمار هم در بیمارستان دارم که صبح ها را آنجا صرف خدمت به هم نوعان می کنم با این همه چون کارم را دوست دارم دقت نظر را فدای سرعت عمل نمی کنم و می بینید که اعتماد بیمار و درخواست آنان مرا به وجد می‌آورد.
معاینه و صحبت ها ۴ یا ۵ دقیقه طول کشید.
دفترچه بیمه خدمات درمانی را تقدیم کردم و دکتر لیستی از داروها را نوشت و تاکید کرد دو قلم اول را خارجی بگیرم.
تشکر مجدد نموده نزد خانم منشی برگشتم .
وی بلافاصله بعد از" قابل نداره "گفت:
- ۹۰ هزار تومان ( حقوق یک روز من )
با ناباوری پرسیدم ویزیت چند است ؟
- ۹۰ هزار تومان گویا چند سالیست دکتر نرفته اید!
- دکتر رفته ام اما به نظرم ... بگذریم دفتر چه بیمه هم که قبول نمی کنید
- نزد دکتر برگشتم و گفتم جناب دکتر، من با دکترای کشاورزی و ۱۰ سال سابقه کار، بابت ۸ ساعت کار روزانه کلا ۹۰ هزار تومان حقوق می گیرم شمای دکترای پزشکی که به قول خودتان امنیت غذایی را مدیون امثال من هستید در ۴ دقیقه این" قابل نداره" را به اندازه حقوق یک روز من طلب می کنید یعنی ماهی ۲۰۰ میلیون تومان فقط حق ویزیت بیمارستان هم اگر ماهی ۱۰۰ تومان نصیبتان کند . . اما مجالم نداد و گفت :
- شما که مامور مالیات نیستی دکتر جان تازه شما بیمه هستی و دفتر چه داری ما نداریم شما بازنشسته میشی ما نمی شیم . من روزی ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار می کنم من حقم را از کارفرما می گیرم شما هم حقت را بگیر .
برایم جالب بود هردومان تا مرحله دکترا خوانده ایم، ولی او ماهی ۳۰۰ ملیون تومان و من ماهی ۳ ملیون تومان دریافتی ماهانه داریم.
آیا این حق دانش آموختگان مهندسی و دکترای کشاورزی است؟

منبع: دام، کشت و صنعت
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید