Iranian Agriculture News Agency

وزیر کشاورزی هند اعلام کرد

30 درصد بودجه هند به طرح‌های کشاورزی زنان اختصاص یافت/ انجمن حقوق زنان کشاورز نقشه راه عملیاتی تدوین کرد/ 80 درصد زنان در بخش کشاورزی استقلال مالی دارند

راجا موهان سینگ، وزیر کشاورزی هند، اعلام کرد که برای ورود زنان به جریان اصلی کشاورزی، 30 درصد از منابع مالی در نظر گرفته شده در بودجه کشور به طرح‌های کشاورزی زنان اختصاص یافت.

30 درصد بودجه هند به طرح‌های کشاورزی زنان اختصاص یافت/ انجمن حقوق زنان کشاورز نقشه راه عملیاتی تدوین کرد/ 80 درصد زنان در بخش کشاورزی استقلال مالی دارند

راجا موهان سینگ (Radha Mohan Singh) ،وزیر کشاورزی هند، اعلام کرد که برای ورود زنان به جریان اصلی کشاورزی ، 30 درصد از منابع مالی در نظر گرفته شده در بودجه کشور به طرح های کشاورزی زنان اختصاص یافت.

به گزارش ایانا از سایت " د ایندو بیزینس لاین"، وی گفت که وزارت کشاورزی در تلاش است تا به آنان اطمینان دهد که زنان بخشی از جریان اصلی کشاورزی کشور هستند و در تولید و بهره وری مزارع مشارکت دارند و همچنین درآمد خانواده های خود را دو برابر می کنند. وی اضافه کرد که زنان باید از هر روپیه هزینه در بخش مزارع سود ببرند.

سینگ که در مراسمی با عنوان "تضمین حقوق زنان کشاورز" سخنرانی می کرد گفت: "توسعه نقشه راه عملیاتی از سوی کمیسیون ملی زنان سازمان ملل و انجمن حقوق زنان کشاورز هند 1 (MAKAAM) سازماندهی شده است."

همچنین، وی اقدامات زنان در جریان اصلی کشاورزی شامل نهایتاً 30 درصد بودجه اختصاص یافته برای بهره مندی زنان از تمامی طرح ها/ برنامه ها و فعالیت های توسعه ای را برجسته کرد.

دولت فعالیت های متمرکز بر زنان را آغاز کرده است تا به آنان اطمینان دهد که مزایای طرح های گوناگونی که به نفع آن هاست به دست شان می رسد.

وزراتخانه بر گروه های خودیاری زنان 2 (SGHs) متمرکز شده و آنان را به اعتبارات کوچک متصل کرده است. همچنین تصمیم گرفته اند که هر ساله روز پانزدهم اکتبر را به عنوان روز زنان کشاورز جشن بگیرند.

سینگ گفت که نیروی کار زنانه با نابرابری های بیشتری مواجه است و آنان ساعات بیشتری را نسبت به مردان کار می کنند و کمتر از همتایان مردشان دستمزد می گیرند .

وی گفت که زنان نقش چند بعدی در کشاورزی از جمله کاشت، برداشت، کوددهی، آبیاری و حفاظت از گیاهان در برابر علف های هرز و ذخیره سازی دارند.

سینگ گفت که زنان سایر فعالیت های کشاورزی نظیر گله داری، جمع آوری علوفه، مرغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش خوک و بز را نیز انجام می دهند. طبق نظرسنجی انجام شده از سوی دفتر نظرسنجی نمونه های ملی ، کاهش نیروی کار مردان و زنان در طول سه دهه گذشته در بخش کشاورزی مشاهده شده است .

وی گفت که به هر حال، کاهش شدیدی در بخش کشاورزی در تعداد نیروی کار مردان نسبت به زنان دیده می شود و امروز مشارکت زنان روستایی برای اقتصاد هند حیاتی است .

طبق گزارش ان اس اس او، زنان تقریباً 18 درصد خانواده های کشاورزان را سرپرستی می کنند و در آن جا یک منطقه کشاورزی هم نیست که در آن مشارکت نداشته باشند. بیش از 80 درصد زنانی که در بخش کشاورزی مشارکت می کنند استقلال مالی دارند. علاوه بر این، 33 درصد آنان کارگران کشاورزی و48 درصد کشاورزانی هستند که برای خودشان کار می کنند.

پانوشت:

1. Mahila Kisan Adhikaar Manch

2. women self-help groups

ترجمه: مهشید جلالیان


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید