Iranian Agriculture News Agency

چرا کره جنوبی فردا جوراب آبی می‌پوشد!؟

چرا کره جنوبی فردا جوراب آبی می‌پوشد!؟

کره ای ها برای بازی حساس فردا مقابل رقیب سنتی در قاره آسیا رنگ لباس های خود را تغییر دادند.

به گزارش "ورزش سه"، جدال مرگ و زندگی در راه صعود به جام جهانی برای کره ای ها از راه رسید، جدالی با رقیبی سنتی در قاره آسیا که سال هاست برد در آن به طلسمی بزرگ تبدیل شده است. آخرین بار کره ای ها هفت سال پیش مقابل ایران به برتری رسیدند و از آن پس همواره ناکام بزرگ بودند آن هم با چهار شکست متوالی در سال های گذشته.


در شرایطی که تمامی حربه ها برای پایان دادن به این طلسم به بن بست خورد این بار شین تائه یونگ سرمربی جدید کره تصمیم به تغییر رنگ لباس های تیمش برای مصاف با ایران گرفت به نحوی که ببرهای شرق آسیا فردا با برتن کردن پیراهن و شورت قرمز از جوراب های آبی رنگ بهره می برند که این تصمیم آنها بر پایه مسائل روحی و روانی اتخاذ شده است؛ اتفاقی که در تاریخ کره کم رخ نداده و سال ها پیش نیز شاهد این تغییر رنگ در تیم ملی کره بودیم.


یکی از سایت های کره ای با اشاره به تصمیم شین تائه یونگ برای استفاده از دیزاین سرخابی البسه کره مقابل ایران نوشت:« بازیکنان بعد از سال ها فردا با البسه ای گام به میدان می گذارند که از نظر روحی و روانی می تواند روی حریف تاثیرگذار باشد؛ چون در قوانین علمی رنگ ها استفاده هم زمان از قرمز و آبی روی تصمیم گیری بازیکنان آن هم در آرامش کامل می تواند تاثیر گذار باشد».


در روانشناسی رنگ ها آمده استفاده از رنگ سرخابی آرامش عضلات، رفع گرفتگی و خستگی را موجب می‌شود از همین رو با شرایطی که بر اردوی کره به دلیل بحران مصدومیت و خستگی حاکم است حال باید منتظر ماند و دید انتخاب این دیزاین برای لباس های کره مقابل ایران می تواند زمینه فرار آنها از ناکامی های متوالی را فراهم کند یا...

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید