Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار اعلام کرد:

آغاز طرح آشنایی کودکان روستایی با مهارت‌های اجتماعی

دوره آموزش متوازن مالی و اجتماعی 60 کودک و نوجوان دختر و پسر، در رده سنی 8 تا 12 سال، به‌عنوان یکی از فعالیت‌های طرح توسعه پایدار روستایی «جامعه نیکوکاری ابرار» آغاز شده است.

آغاز طرح آشنایی کودکان روستایی با مهارت‌های اجتماعی

دوره آموزش متوازن مالی و اجتماعی 60 کودک و نوجوان دختر و پسر، در رده سنی 8 تا 12 سال، به‌عنوان یکی از فعالیت‌های طرح توسعه پایدار روستایی «جامعه نیکوکاری ابرار» آغاز شده است.

به گزارش ایانا از اتاق ایران، علی اصغر خامنوی، مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار، ضمن اعلام این خبر، گفت: نخستین دوره آموزش متوازن مالی و اجتماعی، با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان روستایی با مهارت‌های زندگی اجتماعی در شهرستان قائن خراسان جنوبی از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده است.

به گفته خامنوی، در این دوره ابتدا کودکان در قالب بازی‌های کودکانه ضمن خودشناسی، با مفاهیمی چون هویت، اجتماع محلی و روستا آشنا می‌شوند، سپس مفاهیم اجتماعی چون پرورش روابط بین فردی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی را می‌آموزند. خامنوی گفت: بازی‌های کودکانه محمل مناسبی برای آموزش کارگروهی و تیمی را فراهم می‌سازد.

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: پس از آموزش مفاهیم مقدماتی، ایجاد، تقویت و افزایش هوش مالی شرکت کنندگان مدنظر قرار می‌گیرد. در این مرحله کودکان با مفاهیمی چون پول، پس انداز، بانک و سرمایه آشنا می‌شوند. سپس، انجام یک کسب و کار را به صورت عملی تجربه می‌کنند. در پایان دوره نیز کودکان و نوجوانان هر روستا، با برنامه‌ریزی و اجرای یک نمایشگاه، اختتامیه دوره را جشن می‌گیرند.

جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران با طراحی و اجرای طرح توسعه پایدار روستایی، توانمندسازی روستاییان در مبدأ مهاجرت، یعنی روستا، را هدف قرار داده است. اتاق ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، در تاریخ ۱۳۰ ساله خود در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز فعال بوده و از سال 1388 با راه‌اندازی «جامعه نیکوکاری ابرار» به شکلی سازمان‌یافته، در این حوزه با تأکید بر توسعه روستایی فعالیت می‌کند.

خامنوی گفت: یکی از مسائل جوامع روستایی به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، محدودیت دسترسی کودکان و نوجوانان روستا به امکانات آموزشی اعم از فضاهای مناسب و استاندارد آموزشی، کتب درسی و غیردرسی و معلمان متخصص و متبحر است. درنتیجه استعدادهای سرشار بسیاری از این کودکان و نوجوانان به‌خوبی پرورش نمی‌یابند و در اکثر موارد، نمی‌توانند مهارت‌های لازم برای ورود به زندگی اجتماعی را کسب کنند. در طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار تلاش می‌شود تا حدودی این نیازهای آموزشی شناسایی و مرتفع گردد.

وی افزود: خوشبختانه این دوره با استقبال بسیار خوب والدین روبرو شده است. بسیاری از آنان به‌ضرورت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانانشان کاملاً آگاه هستند و در اجرای این دوره نیز مشارکت خوبی داشته‌اند.

خامنوی آموزش را زیربنای هر توسعه‌ای می‌داند و می‌گوید: افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، کسب عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس جز از راه آموزش آن‌هم در دوران کودکی و نوجوانی ممکن نیست و آینده روستاها و شهرهای کشورمان در ذهن و جان و دستان ‌همین کودکان و نوجوانان رقم خواهد خورد. آنان به معنای واقعی آینده سازان این مرز و بوم هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید