Iranian Agriculture News Agency

دو مقام مسوول سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کردند:

گسترش خدمت‌رسانی کانون به روستاها ضروری است

دو مقام رسمی سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و امور اداری و استخدامی کشور از راه‌اندازی 31 کتاب‌خانه سیار روستایی کانون ابراز خرسندی کردند و گسترش خدمت‌رسانی فرهنگی به مناطق کم‌تر برخوردار را ضروری دانستند.

گسترش خدمت‌رسانی کانون به روستاها ضروری است

دو مقام رسمی سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و امور اداری و استخدامی کشور از راه‌اندازی 31 کتاب‌خانه سیار روستایی کانون ابراز خرسندی کردند و گسترش خدمت‌رسانی فرهنگی به مناطق کم‌تر برخوردار را ضروری دانستند.

به گزارش ایانا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری و نوجوانان، رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در عین حال از همکاری این سازمان در تجهیز کتابخانه‌های سیار روستایی خبر داد.

رضا معصومی‌راد ضمن تقدیر از آغاز به کار 31 کتاب‌خانه‌ی سیار تاکید کرد: "ما در سازمان نگاه مثبتی به این دست فعالیت‌ها داریم و معتقدیم این نوع فعالیت‌ها بنیادین و اساسی است و آغاز به کار کتاب‌خانه‌های جدید نیز برای ما الهام‌بخش بوده است. با این حال تصور می‌شود کانون نتوانسته است به نیاز تک تک کودکان کشور پاسخ بدهد. و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که این سازمان بتواند در مدرسه‌ها به آموزش ادامه دهد و در کنار معلمان رسمی به پرورش اخلاق و هنر دست بزند."

او پیوند آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سبب تثبیت جایگاه اصلی کانون عنوان کرد.

رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: "متاسفانه در روستاها فعالیت‌های فرهنگی هنری کم است و ممکن است کودکان دچار خلا شوند. گمان کنند فراموش شده‌اند یا برنامه‌ریزی‌هایی برای آن‌ها شکل نمی‌گیرد. شاید آن‌ها اصلا ندانند نهادی وجود دارد که برای پرورش آن‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای کرده و می‌کند. به همین دلیل است که دوست داریم کودکان مخاطب همیشگی کانون باشند. با این نگاه اگر نمی‌توانیم واحد ثابت داشته باشیم، یا هنوز امکان حضور کانون در مدرسه‌ها فراهم نیست. ضروری است که امکانات بیشتری در اختیار واحدهای سیار قرار گیرد. این فعالیت باید رونق بگیرد . "

معصومی‌راد از حمایت بخش فرهنگ و هنر سازمان متبوع خود از این امر خبر و سخنان خود را این چنین پایان داد: "گرچه مطلوب است که فعالیت‌های کانون ثابت باشد و به وقت خلاء از واحدهای سیار استفاده شود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش فرهنگ و هنر درصدد است امکان گسترش مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فراهم کند . "

انجمن‌ها را در فعالیت‌های کانون مشارکت دهید

رئیس امور ساختارهای سازمانی و دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور نیز به لزوم مشارکت انجمن‌ها در اشاعه‌ی هدف‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تأکید کرد.

رضا شاهپری گفت: "بسیار خرسندیم که با اقدام‌های کانون، ‌31 استان بار دیگر از خدمات کتابخانه‌های سیار بهره‌مند شدند. این نوع اقدام‌ها سبب کم شدن جرایم خواهد شد؛ ضمن آن‌که تضمینی برای آینده است چرا که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به مناطق کمتر توسعه یافته منتقل می‌شود و این سرمایه‌گذاری سبب خواهد شد تا نتایج آن به امنیت فرهنگی تمام کشور بینجامد."

وی که در آیین آغاز به کار 31 کتابخانه‌ی سیار کانون حضور یافته بود بر توسعه‌ی این اقدام‌ها تاکید کرد و گفت: "قطعا توسعه‌ی این حرکت بسیار مهم است. اما در این میان حضور انجمن‌ها و دیگر نهادها مهم است. حتی می‌توان زنجیره‌ای انسانی برای آن تعریف کرد تا مشارکت مردم را نیز در این زمینه داشته باشیم. به طور مثال کتاب‌ها و عروسک‌هایی در خانه‌ها انبار می‌شوند و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. وجود سایت یا اپلیکیشن سبب تداوم این زنجیره می‌شود و سر منشا آن می‌تواند کانون باشد."

شاهپری بر لزوم تدوین طرحی جامع در این راستا تاکید کرد: "ضروری است که طرحی جامع از سوی کارشناسان کانون تهیه و تصویب شود و کانون باید بداند که منافع این قدم فرهنگی متوجه این سازمان خواهد بود."

این مقام مسوول در پاسخ به شیوه‌ی حمایتی سازمان متبوع خود از این نوع اقدام‌های فرهنگی عنوان کرد: "همان‌طور که گفته شد توسعه‌ی این اقدام‌ها نیازمند حضور نهادهای متعدد است. در این راستا ما می‌توانیم پس از شرح وظایف برای دستگاه‌ها و نیازسنجی، رابطی میان کانون و دستگاه‌های اجرایی باشیم. در این میان می‌توان به سازمان جهاد کشاوزی اشاره کرد یا از دیگر نهادها نام برد. با این حال ضروری است که در بخش کارشناسی، کانون خود وظیفه را بر عهده بگیرد و با ارائه‌ی طرحی جامع قدم بلند و محکمی بردارد."

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید