Iranian Agriculture News Agency

توسعه استاندارد حلال به گردشگری و منسوجات


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تهیه و تصویب علامت استاندارد حلال در ایران، از برنامه‌ریزی برای توسعه آن به همه بخش‌ها به‌ویژه صنایع غذایی، گردشگری و منسوجات خبر داد.
نیره پیروزبخت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان گفت: ایران از نخستین کشورهایی است که فعالیت‌های آن بر مبنای فقه جعفری و با مبنای حلال انجام می‌شود و پس از انقلاب اسلامی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به گفته این مقام مسئول، ایران عضو هیئت مدیره مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی است و فعالیت‌های کشور در نهایت به تدوین استانداردهای ویژه، به‌خصوص تدوین استاندارد حلال مواد غذایی منجر شده است. پیروزبخت افزود: امروز فراتر از غذای حلال می‌اندیشیم و به دنبال توسعه آن به بخش‌های گردشگری، غذایی و منسوجات هستیم.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم، سازمان ملی استاندارد، موظف به تشکیل شورای سیاست‌گذاری حلال شد، افزود: بر‌این‌اساس، علامت استاندارد حلال طراحی و تصویب شد و از آن برای مباحث تجاری خود با سایر کشورها بهره خواهیم گرفت.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید