Iranian Agriculture News Agency

در راستای ایمنی مواد غذایی انجام می شود

راه‌اندازی سیستم نظارت بر تولید مواد غذایی در چین

به منظور مدیریت بیشتر در حوزه ایمنی غذایی و دارو، یک طرح پنج ساله، در راستای بهبود رهبری و نظارت بر تولید مواد غذایی در چین انجام می شود.

راه‌اندازی سیستم نظارت بر تولید مواد غذایی در چین

به منظور مدیریت بیشتر در حوزه ایمنی غذایی و دارو، یک طرح پنج ساله، در راستای بهبود رهبری و نظارت بر تولید مواد غذایی در چین انجام می شود.

به گزارش ایانا از سایت شانگهای دیلی، دولت شانگهای به ایجاد یک سیستم جدید نظارت بر ایمنی مواد غذایی اقدام کرده است . بنا به گفته اداره غذا و دارو ( Food and Drug Administration )شانگهای ، این سیستم به منظور نظارت کامل روی کل فرآیند تولید مواد غذایی ارایه شده است.

اداره غذا و دارو، در راستای نظارت بر کل تولید مواد غذایی روی چندین حوزه تمرکز خواهد داشت. همچنین متعهد شده تا نظارت بر کشاورزی، دامداری و قصابی ها افزایش یابد. این به معنای ممنوعیت استفاده از مواد افزودنی غیر قانونی در بخش فرآوری مواد غذایی و محدود کردن استفاده از آفت کش ها است.

همچنین قرار است دولت روش های جدیدی برای نظارت بر آشپزخانه ها و رستوران ها، مدارس و کسب و کار ها ارایه کند.

علاوه بر این، دولت پروژه ای را با نام "Enlighten the Kitchen" را ه اندازی کرده که به مشتریان امکان می د هد تا روی مراحل پخت و پز در آشپزخانه ها نظارت داشته باشد.

یکی دیگر از ماموریت های اداره غذا و دارو ، بهبود ایمنی غذایی مربوط به سایت های ارایه دهنده مواد غذایی است. براساس گزارشات، بسیاری از فروشگاه های ارایه دهنده غذا به روش آنلاین، (توسط اپلیکیشن های مبتنی بر گوشی های هوشمند می توان غذا سفارش داد) مجوز ندارند و یا در یک محیط غیر بهداشتی فعالیت می کنند.

از آن جا که این نوع روش تبدیل به یک سبک زندگی به ویژه برای جوانان شده است، برای دولت تنظیم مقررات بر روی اپلیکیشن های این نوع فروشگاه ها از موارد مهم به شمار می رود.

در سال 2016، از زمان صدور قانون ایمنی غذا Food Safety Law ، دولت بیش از 20 هزار رستوران و بیش از 60 هزار فروشگاه مواد غذایی آنلاین بدون مجوز را غیر قانونی اعلام کرد. به گفته مقامات، انتظار می رود که با سیستم نظارت کارآمدتر، ایمنی غذایی ارتقا یابد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید