Iranian Agriculture News Agency

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد:

برگزاری نشست تخصصی نقش دیپلماسی عمومی در توسعه برند ملی و شهری

نشست تخصصی نقش دیپلماسی عمومی در توسعه برند ملی و شهری با محوریت برندینگ شهری و هویت رقابتی، نقش دیپلماسی عمومی (دیپلماسی ورزشی و دیپلماسی جوانان) در جایگاه‌سازی برند شهری و ملی، در ابعاد جهانی در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن‌های همایش برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی نقش دیپلماسی عمومی در توسعه برند ملی و شهری


معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد: نشست تخصصی نقش دیپلماسی عمومی در توسعه برند ملی و شهری با محوریت برندینگ شهری و هویت رقابتی، نقش دیپلماسی عمومی (دیپلماسی ورزشی و دیپلماسی جوانان) در جایگاه‌سازی برند شهری و ملی، در ابعاد جهانی در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن‌های همایش برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون ساماندهی امور جوانان با اعلام این خبر گفت: محورهای اصلی این نشست تخصصی بررسی شیوه‌های نوین برجسته‌سازی و برندسازی در شهرهای ایران است که در بستر دیپلماسی عمومی می‌تواند بسیار کارآمد و البته معرف باشد.

محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه برندسازی می‌تواند شهرهای ما را از گم‌شدگی و بی‌معنای نجات دهد، افزود: دیپلماسی عمومی می‌تواند بستر مؤثری برای گفت‌وگو و ارئه توانمندی‌های شهرها و مناطق کشور باشد تا شهرداران و مدیران شهری می‌توانند به‌خوبی از این بستر بهره ببرند. فرآیند برندینگ منجر به این می‌شود که توانمندی شهرهای ایران شناسایی و در سطح بین‌الملی ارائه مطلوبی از آن به‌طوری که در ذهن مخاطبان جا بگیرد، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شهرهای ایران از دارایی بالقوه و بالفعل بسیاری برخوردار هستند که یا فرآیند و برنامه‌ریزی درستی برای ارائه و اشاعه ان صورت نپذیرفته است یا خود را در سطح بین‌الملی اساساً تعریف و جانمایی نکرده‌اند، ادامه داد: ما در شهرهای خود پتانسیل‌های بسیاری داریم که در چارچوب برندینگ و در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به آنها پرداخته و آنها را به شهرهای پویا، به‌روز و سرآمد بر اساس مزیت‌های نسبی و مطلقی که دارند در سطح جهانی کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان به اهمیت موضوعی برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران پرداخت و خاطرنشان کرد: در این اجلاس حدود یک‌هزار و 800 نفر از اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر کشور، رؤسای شورا شهر و شهرداران سراسر جهان ازجمله شهر برلین آلمان، پاریس فرانسه، ملبورن استرالیا، سئول کره جنوبی، بروکسل بلژیک، پراگ جمهوری چک و سایر شهرهای جهان و بیش از 100 نفر از صاحب‌نظران، سرمایه‌گذاران بین‌المللی از کشور انگلستان، آمریکا، ایتالیا، سوئیس و...، حضور دارند.

رستمی به حضور مهمانان ویژه در مراسم افتتاحیه ازجمله ریاست جمهوری، وزیران کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، رئیس شورا عالی استان­ها، شهردار تهران، سایر مدیران ملی، صاحب‌نظران، اساتید، مدیران متخصص و فعالان بنام، در نخستین گردهمایی شهری­ کشور همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری با هدف افزایش توانمندی اعضای شورا اسلامی شهرها، شهرداران و بهبود تصمیمات مدیران اجرایی درحوزه مدیریت شهری نیز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در طرح پنج‌ساله برنامه‌ریزی شده است که بعد از برگزاری نخستین اجلاس، در سال‌های آتی میلادی 2017 تا 2020، به ترتیب با محوریت گردشگری، محیط زیست شهری، مدیریت بحران، شهر هوشمند برگزار خواهد شد.

رستمی در پایان اظهار داشت: امید است برگزاری این اجلاس بتواند به مسئولان و مدیران شهری، اعضای شورا اسلامی شهرها و شهرداران در توسعه مدیریت شهری و ارائه راهکارهای تخصصی و کارآمد معضلات گردشگری، جذب سرمایه و مدیریتی شهرهای کشور کمک کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی اجلاس به آدرس www.tnsi.ir مراجعه یا با شماره‌­های 4 - 33699093 - 021 و 9 - 36621318 - 021 تماس حاصل کنند./

A-950421-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید