Iranian Agriculture News Agency

خیام نکویی اعلام کرد:

افزایش 5 برابری تولید محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: طی ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن با افزایش ۵ برابری به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است که بخش قابل توجهی از آن ناشی از پژوهش‌های بخش کشاورزی بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات شده است.

افزایش 5 برابری تولید محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و فناوری

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی، اظهار کرد: با توجه به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باید شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که صنعت گیاهان دارویی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند، خاطرنشان کرد: به رغم منابع اولیه فراوان گیاهان دارویی در کشور، شرکت های داروسازی مواد اولیه خود را از خارج کشور وارد می کنند و این به ضرر بخش کشاورزی است.

خیام نکویی گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و فعالان بخش تحقیقات کشاورزی، سامانه‌های رزومه هوشمند و اثربخشی محققانه بخش کشاورزی و همچنین از دستاورد تحقیقات بخش کشاورزی نان سبوس دار که آرد آن بدون سبوس گیری تولید می‌شود، اصلاح ویژگی های انگور، تولید خوراک دام با بذر خرما، افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات به کشورهای همسایه و واکسن دوگانه برای ماهی قزل‌آلا که باعث مقاوم سازی در زمان تولید است، رونمایی شد.

وی افزود: ۲۰۰ هزار هکتار کشت کلزا آلوده به گل جالیز ای است که بر اساس دستاورد جدید مبارزه بیولوژیک صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: طی  ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن با افزایش ۵ برابری به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است که بخش قابل توجهی از آن ناشی از پژوهش‌های بخش کشاورزی بوده که منجر به افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی که در حوزه غذایی در دنیا تحریم هستیم با استفاده از کارهای تحقیقاتی می‌توانیم در بسیاری از محصولات به خودکفایی کامل و در بخشی به خود اتکایی برسیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید