Iranian Agriculture News Agency

ربانی:

تلاش کنید فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی سرآمد تمامی وزارتخانه ها باشند

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار خواستار توجه ویژه به فرزندان شد.

تلاش کنید فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی سرآمد تمامی وزارتخانه ها باشند

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن تکلیف دختران کارکنان این وزارتخانه، در ابتدای سخنان خود خطاب به کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت؛ فرزندان ما استمرار حیات ماهستند و ادامه شخصیت و حیات انسانی ما که عزت، آبرو و حیثیت ما به فرزندانمان بستگی دارد. وی افزود؛ اگر فرزند خوب داشته باشیم خودمان سربلند هستیم.

 ربانی در ادامه با اشاره به آیات و روایات از فرزندان به عنوان میوه دل و پاره تن یاد کرد و اظهار داشت؛ همان مقدار که برای سلامت جسمی فرزندان دل می‌سوزانیم باید برای رشد معنوی آنها هم دلسوزی کرد و نسبت به‌ آن توجه ویژه داشته باشیم چون حداقل این موضوع آن است که فردا دست خود ما را خواهند گرفت. وی در ادامه گفت؛ بنابراین پیشنهاد میکنم تلاش کنیم فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در رشد علمی و معنوی سرآمد همه وزارتخانه ها باشند.

نماینده ولی فقیه در ادامه با استناد به حدیث پیامبراکرم (ص) از فرزندان به عنوان ادامه عمل صالح یاد کرد و اظهار داشت؛ حقیقتا فرزند خوب ادامه عمل صالح ما هستند، پیامبر فرمود از زمانی که انسان فوت میکند سه پرونده او باقی خواهد ماند. 

 ربانی از سنت و عمل صالح به عنوان اولین پرونده یاد کرد و گفت: اگر انسان یک سنت یا عمل خوب در جامعه یا در بین اطرافیان خود باقی بگذارد تا زمانی که آن عمل توسط دیگران انجام میشود ثواب آن برای شخص نوشته خواهد شد. وی دومین پرونده را فرزند صالح دانست و گفت؛ اگر انسان فرزند صالح داشته باشد بعد از مرگ او باعث علو درجات خواهد شد. ایشان طرح سومین پرونده را به جشن تکلیف پسران موکول کرد.

 ربانی در پایان خطاب به فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت؛ شما باید در مدرسه و خانه جزو بهترین ها باشید، هر زمان که پدر و مادر ها مشکل داشتند دو رکعت نماز بخوانید و دست به دعا شوید تا ان شاء الله خداوند به واسطه دل و روح پاک شما مشکلات را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار استفاده از ظرفیت فرزندان کارکنان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای برنامه ها و همایش های این وزارتخانه شد و گفت؛ ان شاء الله در برنامه های آینده از ظرفیت خود فرزندان وزارت جهاد کشاورزی استفاده شود تا استعدادهای مختلف آنها دیده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید