Iranian Agriculture News Agency

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی:

دولت‌ها از فناوری اطلاعات در کشاورزی حمایت کنند

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، پلتفرم‌های فناوری‌اطلاعات سبب می‌شوند کشاورزان و زنجیره‌های غذایی کمتر در معرض شوک‌های خارجی قرار بگیرند.

دولت‌ها از فناوری اطلاعات در کشاورزی حمایت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، با بیشتر شدن مخاطرات تغییرات اقلیمی و تاثیر مخرب آن بر جوامع روستایی و محصولات کشاورزی، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (آیفاد) در گزارش جدید خود از سیاستگذاران جهان خواسته‌است اقدامات تاب‌آوری و سازگاری با  تغییرات اقلیمی را در اولویت قراردهند تا از جوامع روستایی در برابر شکست اقتصادی محافظت کنند.

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی در سال 2012،  برنامه 5 ساله‌ای را با عنوان "سازگاری با تغییرات اقلیمی برای کشاورزان خرد" درحمایت از 510،000 کشاورز  جنوب شرقی آسیا اجرا کرد و در گزارش اخیر خود به شرح دست‌آوردها و نتایج این طرح پرداخته‌است.

در این گزارش، رویکردهای متنوع و نوآورانه‌ صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد بررسی شده است و رویکردهایی که در مقیاس کوچک موفق بوده‌اند، برای اجرا در مناطق بزرگتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی در گزارش خود از سیاستگذاران جهان خواسته‌است اقدامات فوری انجام دهند، از تکنولوژی برای سرعت بخشیدن به ارزیابی مخاطرات تغییرات اقلیمی استفاده کنند و از تجربه، دانش و خلاقیت مردم محلی در این رابطه بهره‌مند شوند.

در این گزارش آمده‌است: پلتفرم‌های فناوری‌اطلاعات به گردهم آوردن تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان، خریداران و سایر ذینفعان برای تسهیل مبادلات آن‌ها کمک می‌کنند. این پلتفرم‌ها سبب می‌شوند کشاورزان و زنجیره‌های غذایی کمتر در معرض شوک‌های خارجی مانند فراگیری کووید-19 قرار بگیرند. علاوه براین، بسترهای فناوری اطلاعات سبب انگیزه‌بخشی جوانان برای ورود به بخش غذا و کشاورزی می‌شوند که خود، تقویت اقتصاد روستایی را دربرخواهد داشت.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی، اگر سیاست حمایتی صحیح وجود داشته‌باشد و نهادهای دولتی و بخش خصوصی خدمات مالی و مشاوره‌ای کافی ارائه دهند، کشاورزان خرد، نوآوری‌های بهره‌وری تولید را پیاده‌سازی خواهند کرد.

صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی در این گزارش با تشویق دولت‌های جهان به مشارکت‌ بخش خصوصی، از آنها خواسته‌است اقداماتی مانند در اختیار گذاشتن داده‌ها و ماشین‌آلات، خدمات مشاوره‌ای، راه‌حل‌های فن‌آورانه و دسترسی بازار را با تلاش‌های بخش خصوصی همراه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید