Iranian Agriculture News Agency

عین اللهی:

وزارت بهداشت از موسسه رازی حمایت می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موسسه رازی را از خودمان می دانیم و حتما حمایت می کنیم که واکسن رازی کووپارس به قیمت مناسب خرید و بعد از تامین نیاز داخلی، صادر شود.

وزارت بهداشت از موسسه رازی حمایت می کند

به گزارش خبرنگار ایانا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت اعتقاد بسیار بالایی به واکسن های داخلی دارد چون تمام مراحل ساخت و تولید را می بیند و نظارت می کند.

وی افزود:  هر واکسنی که تایید می شود، بی نظیر، با کیفیت، با اثربخشی و استانداردهای بالا است اما این امر  برای رسانه های معاند سنگین است و علیه واکسن های ایرانی جنگ تبلیغاتی به راه می اندازند.

وزیر بهداشت گفت: هیچ مرزی بین وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نیست و افتخار می کنیم که وزارت جهاد کشاورزی، صرفا خدماتی نیست و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی متعددی دارد و امیدواریم که شاهد این اتفاق در سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز باشیم. 

وی با اشاره به توانمندی های دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد:  ما به دانشمندان این موسسه  افتخار می کنیم؛  موسسه  رازی با قدمت و هویت است.

عین اللهی افزود: کشور ما دارای هویت و ریشه  تاریخی و فرهنگی از جمله علم پزشکی است که دانشمندانی مانند ابن سینا و رازی نمونه بارز هویت علمی ایران در تاریخ به شمار می روند و نام آنها در بزرگترین موزه های تحقیقاتی و پزشکی جهان می درخشد.

وی تصریح کرد: حرکت ارزنده واکسن سازهای داخلی برای مقابله با کرونا، این اطمینان را به ما می دهد که در آینده با هر تهاجم و ویروسی می توان مقابله و واکسن آن را تولید کرد و این حرکات به مردم اطمینان داد که دانشمندان، همگام با مردم هستند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: موسسه رازی را از خودمان می دانیم و حتما حمایت می کنیم که واکسن رازی کووپارس به قیمت مناسب خرید و بعد از تامین نیاز داخلی، صادر شود.

وی افزود: با توجه به برآورد نیاز کشور، اولویت ما واکسن های تولید داخل است چون دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و عمدتا متکی به تولید داخلی خواهیم بود.

عین الهی گفت: شعار اصلی دولت، "ما می توانیم" است و در خیلی از امور با مدد مجلس، موفق می شویم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی یادآور شد:  در زمان پیک پنجم کرونا روزانه تا ۵۰ هزار  نفر مبتلا،  ۱۵ هزار نفر بستری، هشت هزار بیمار بدحال در« آی سی یو » و مرگ و میر تا ۷۰۰ نفر در روز در کشور داشتیم.

عین اللهی با بیان این که دانشمندان  کشور دغدغه دارند و تلاش می کنند که به نتیجه  مطلوب برسند، گفت: هفته گذشته با موسسه کخ آلمان نشست داشتیم ؛ زمانی که وضعیت کشورمان را گزارش کردیم، برای کارشناسان آلمانی دستیابی دانشمندان ایرانی به واکسن کرونا  تعجب برانگیز بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید