Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

حمایت از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی، نقش موسسه رازی را در امنیت غذایی و انسانی فوق العاده و این موسسه را در کشور بی رقیب دانست و خواستار حمایت وزارت بهداشت از این موسسه شد.

حمایت از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۱ واکسن تولیدی در کشور، ۷ واکسن توسط این موسسه تولید می شود و اگر این موسسه نبود باید ارز زیادی از کشور خارج می شد.

وی افزود: نقش موسسه رازی در امنیت غذایی و انسانی فوق العاده و این موسسه در کشور بی رقیب است.

ساداتی نژاد با بیان این که باید از این موسسه حمایت شود، گفت: این مجموعه بر اساس رسالت خود، کار تولید واکسن رازی کوو پارس را در سال ۹۸ شروع کرده و این واکسن را با پروتئین نوترکیب ساخته است که اثرگذاری و ایمنی زایی بیشتری نسبت به واکسن های دیگر دارد.

وی افزود: این موسسه دانشمندان ارزشمندی دارد که با جسارت خود توانستند واکسنی را تولید کنند که در دنیا کم نظیر است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: "رازی" یک موسسه از جنس وزارت بهداشت است و با این که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است اما وزارت بهداشت هم باید این موسسه را خانه خود بداند و از این موسسه حمایت کند.

وی افزود: این موسسه پشتوانه سلامت مردم ایران است بنابراین انتظار داریم در خرید تکنولوژی و مواد اولیه به این موسسه کمک کنید.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: موسسه رازی در روز اول فاز ۳ بالینی قول تولید ۵ میلیون دز واکسن در فصل پاییز را داد و به عهد خود عمل کرد.

وی خواستار مجوز صادرات برای واکسن کوو پارس رازی شد و عنوان کرد: اولویت ما واکسیناسیون داخلی توسط این واکسن است اما پس از تزریق داخلی این واکسن، اجازه دهید این موسسه به درخواست های خارجی خود پاسخ مثبت بدهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید