Iranian Agriculture News Agency

در نشست مدیران حراست وزارت جهاد کشاورزی تاکید شد؛

رویکردهای حراست باید تحولی و جهادی باشد

رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: رویکردهای حراست باید تحولی و جهادی باشد و لازم است ساختار حراست‌ها به سمت هوشمندسازی پیش برود.

رویکردهای حراست باید تحولی و جهادی باشد

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست سراسری مدیران حراست این وزارت که امروز برگزار شد، اظهار کرد: حراست باید نقش خود را مهم بداند و برای ایفای این نقش از تمام توان خود استفاده کند.

وی افزود: هر چه مسئولیت مهم‌تر باشد، منابع انسانی آن بخش باید پاک‌تر و شایسته‌تر باشند، حراست باید چشم نظام و رهبری باشد بنابراین باید صحیح و جامع ببیند و به‌درستی مسائل را منتقل کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: باید به نیروهای خود ایمان داشته باشید و برای سلامت در خدمت تلاش کنید، اگر انتظار پاک دستی از دیگران دارید باید در ابتدا خودتان پاک دست و وفادار به نظام باشید.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما در یک جنگ اطلاعاتی هستیم و باید اقتضائات این میدان جنگ را به‌خوبی درک کنیم.

وی افزود: باید رشد علمی نیروی انسانی حراست روزبه‌روز بیشتر شود تا دشمن از ما پیشی نگیرد و بتوانیم به‌درستی با آن مقابله کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به هم‌افزایی دشمنان کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با بخش‌های مختلف در داخل کشور و دوستان هم‌پیمانمان در خارج از کشور هم‌افزایی داشته باشیم تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

وی با بیان این‌که باید با صبوری و سعه‌صدر با جامعه هدف برخورد کنیم، تصریح کرد: سعه‌صدر رمز موفقیت همه است به‌خصوص در اموری که اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین نقش شما نظارت و هدایت است و به قصد انتقام اقدام نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: از شرایط مؤمن رعایت انصاف است، بنابراین خود را به‌جای افراد بگذارید و با صبر با آن‌ها برخورد کنید.

لزوم رویکرد تحولی و جهادی در حراست

در ادامه نشست، دکتر حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور، اظهار کرد: حراست محل صیانت از دارایی‌های ارزشمند نظام هستند و این دارایی‌ها شامل تمام زیر بخش‌ها می‌شود.

وی افزود: اعتماد مردم بزرگ‌ترین دارایی ارزشمندی است که در مجموعه جهاد کشاورزی وجود دارد، تمام غذای مردم در این وزارت خانه قرار دارد بنابراین تمام زیرساخت‌های بخش‌های دام، طیور، اراضی کشاورزی و اعتماد مردم باید توسط حراست صیانت شود.

وی افزود: طبق گام دوم انقلاب اسلامی، ما باید حراستی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم که بتواند با فساد مقابله کند.

رئیس سازمان حراست کل کشور بابیان این‌که حراست عقل نظام تصمیم‌گیری کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: حراست باید به‌عنوان عقل نظام تصمیمی گیری گره‌گشای تصمیمات و راه گشای امور باشد و مدیریت کند.

وی با بیان این‌که وظیفه حراست پیش‌بینی، پیشگیری و صیانت امور است، ادامه داد: حراست باید بتواند پیش‌بینی آسیب‌ها، موانع و راه‌کارها را تا پایان سال 1401 انجام دهد تا بتواند امور را مدیریت کند.

حجتی تأکید کرد: مهم‌ترین نقشی که حراست می‌تواند ایفا کند بازگرداندن اعتماد مردم به حاکمیت و دولت است بنابراین حوزه حراست بسیار تخصصی است.

وی افزود: رویکردهای حراست باید تحولی و جهادی باشد و لازم است ساختار حراست‌ها به سمت هوشمندسازی پیش برود.

رئیس سازمان حراست کل کشور در رابطه با قاچاق دام زنده و مولد از کشور تصریح کرد: حراست وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارد در استان‌ها راه‌حلی برای این مشکل پیدا کند و با این کار مقابله کند.

حراست یک دستگاه حاکمیتی است

در ادامه این نشست، محمدعلی نصیری مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: حضور حراست در سازمان‌ها بسیار مهم است و نمی‌توانیم در وزارت جهاد کشاورزی مجموعه‌ای را داشته باشیم که از حراست بی‌بهره باشد.

نصیری خاطرنشان کرد: حراست با مرکزیت نظام فاصله‌ای ندارد و کوچک‌ترین مشکل می‌تواند به‌نظام ضربه بزند.

وی افزود: وظیفه اصلی حراست مراقبت از سلامت سازمان‌ها است.

رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امنیت، زنجیره بزرگی دارد که یکی از حلقه‌های زنجیره امنیت، حراست است.

وی ادامه داد: حراست یک دستگاه حاکمیتی است و باید حقوق نظام و مردم را توامان رعایت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید