Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

کاهش 10 درصدی قیمت شیر، پنیر و ماست از هفته آینده

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از هفته آینده کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر، پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

کاهش 10 درصدی قیمت شیر، پنیر و ماست از هفته آینده

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان مرکزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستای خرم آباد لقو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از مشکلات عشایر و روستاییان مربوط به حوزه های زیرساختی مثل مشکلات دانش آموزان عشایر و دسترسی آنها به اینترنت، مشکلات بهسازی جاده های دسترسی عشایر و گازرسانی منطقه است.

وی افزود: گازرسانی نیز یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ منطقه عشایری زرندیه محسوب می شود.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، عشایر منطقه می توانند دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و یا دام مولد را با علوفه امانی پرواربندی کرده و پس از فروش با این شرکت تسویه حساب کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هفته آینده کمیته ویژه ای برای بررسی مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل می شود.

ساداتی نژاد نصریح کرد: با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از هفته آینده کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: هفته آینده، شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه ها و تشکل ها نسبت به توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تلاش می کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد، تاکید کرد: بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه ریزی های گذشته مرتبط است اما در کل تلاش می شود از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

وی با اشاره به این که دو پایانه پسته و انار که از گدشته پیگیری ساخت آنها در استان مرکزی انجام شده با مشکل واگذاری، مالکیت و تسهیلات روبرو هستند، گفت: این موضوعات در کمیته ای ویژه بررسی می شود تا با بهره برداری از آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این دو پایانه بهره مند شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید