Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

احیای جهاد سازندگی از اولویت های دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی، احیای جهاد سازندگی را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستاها برطرف خواهد شد.

احیای جهاد سازندگی از اولویت های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان مرکزی، در روز ملی روستا و عشایر، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با روستائیان خرم آباد لقو از توابع شهرستان زرندیه در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور و دولت سیزدهم رسیدگی به اقشار محروم و جامعه روستایی و عشایری است.

وی، احیای جهاد سازندگی از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و یادآور شد: جهاد سازندگی باعث رونق روستاها، کشاورزی و دامپروری بود و آبرسانی به روستاها و احیای قنوات و زمین های کشاورزی را انجام می داد اما با ادغام وزارت کشاورزی، روستاییان در بین موازی کاری بخش ها سرگردان شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با احیای جهاد سازندگی مشکل اشتغال روستاها برطرف خواهد شد، گفت: جهاد سازندگی در زمینه کشاورزی، دامپروری و بازاررسانی محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می کند.

وی افزود: با ورود جهاد سازندگی به حوزه بازاررسانی دست دلالان کوتاه خواهد شد و فاصله قیمت مزرعه تا بازار حقیقی می شود.

ساداتی نژاد با بیان این که در حال حاضر اقتصاد روستایی و عشایری دچار مشکل شده و نتیجه آن مهاجرت و حاشیه نشینی در کنار شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب ۶۰ درصد از جمعیت کشور، روستایی بودند اما در حال حاضر این میزان به ۲۷ درصد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا ۲۰ روز آینده در هیئت دولت درباره احیای جهاد سازندگی تصمیم گیری خواهد شد.

ساداتی نژاد با تاکید بر این که تولید باید اقتصادی باشد تا استمرار یابد، نصریح کرد: باید با افتخار به حوزه کشاورزی یارانه بدهیم تا تولید کاهش نیابد و امنیت غذایی به خطر نیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی، مسئله غذا و خودکفایی را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: کشاورزان قدرت تولید و امنیت غذایی کشور را در اختیار دارند.

وی در بخش دیگری از این دیدار، گفت: مشکلات عشایر در حوزه آموزش و پرورش و اینترنت و همجنین گازرسانی به عشایر و روستاها را در هئیت دولت مطرح خواهم کرد.

ساداتی نژاد، یادآور شد: خط اعتباری برای تامین نهاده دامی عشایری اختصاص خواهد یافت تا عشایر با نرخ مناسب بتوانند نهاده دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: مصوبه مطرح شده در خصوص دام عشایر در ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، در استان مرکزی هم اجرا خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: دام مازاد عشایر با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می شود.

وی با بیان این که مشکلات مالکیت اراضی که روستاییان و عشایر با منابع طبیعی دارند باید برطرف شود، گفت: در این دوره اراضی کشاورزی صاحب سند می شوند.

وزیر جهاد شاورزی اظهار داشت: تلاش ما این است که هیچ تصمیمی را بدون حضور کشاورزان، دامپروران، عشایر و اتحادیه ها نگیریم تا در اجرای تصمیمات این بخش ها با ما همکاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید