Iranian Agriculture News Agency

در پیامی به مناسبت 15 مهرماه؛

وزیر جهاد کشاورزی خدمات ارزشمند روستائیان و عشایر را تکریم کرد

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت 15 مهرماه روز "ملی روستا و عشایر" با تکریم خدمات ارزشمند این حافظان امنیت غذایی، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای برنامه ریزی های اساسی و اقدامات مؤثر جهت تامین نیازهای عرصه تولید، ارتقای رفاه و سطح درآمد، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و دامداری و پبشرفت مناطق روستایی و عشایری در حد جایگاه و شأن والای واقعی آنها، تلاش می کند.

وزیر جهاد کشاورزی خدمات ارزشمند روستائیان و عشایر را تکریم کرد

به گزارش ایانا، متن پیام دکتر "سیدجواد ساداتی نژاد" به این شرح است:

15 مهرماه به عنوان "روز ملی روستا و عشایر" نامگذاری شده است. روزی که متعلق به دو جامعه مولد، سختکوش و تلاشگر روستایی و عشایری به عنوان کانون های کار و فعالیت، تولید و خلاقیت؛ منشاء برکات و اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوان برای کشور هستند. اقشار مولد روستایی و عشایری، با تولید بخش بزرگی از محصولات کشاورزی و دامداری مورد نیاز مردم، نقش بی بدیلی در تأمین امنیت غذایی و کاهش وابستگی های کشور دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری، عشایر و روستائیان، "کانون های ارزش آفرینی و سمبل اقتصاد مقاومتی" می باشند.

فرار رسیدن این روز فرخنده و مهم را به جامعه شریف و مولد روستایی و عشایری تبریک عرض نموده و ضمن تکریم خدمات ارزشمند و خداقوت به این حافظان امنیت غذایی، اعلام می نمایم؛ مجموعه خدمتگزاران آنان در وزارت جهاد کشاورزی برای برنامه ریزی های اساسی و اقدامات مؤثر جهت تامین نیازهای عرصه تولید، ارتقای رفاه و سطح درآمد، هویت بخشی به مشاغل کشاورزی و دامداری و پبشرفت مناطق روستایی و عشایری در حد جایگاه و شأن والای واقعی آنها، تلاش می کنند.

با نکوداشت این روز و معرفی منابع، ظرفیت ها و توانمندی های انسانی، طبیعی و فرهنگی ارزشمند روستائیان و عشایر به جامعه ملی، همه سعی خود را بکار خواهیم گرفت تا در قوانین و اسناد بالادستی، بستر و جایگاه قانونی و اعتباری مناسب برای پیشرفت روستاها و مناطق عشایری فراهم شود و انشاالله با مشارکت مردم و مدیریت جهادی، اهداف مورد نظر برای توسعه و تعالی اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی و عشایری بیش از پیش تحقق یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید