Iranian Agriculture News Agency

کسب موفقیتی دیگر در همگام سازی با استانداردهای جهانی؛

موسسه رازی موفق به کسب گواهی تایید جهانی برای تنها آزمایشگاه مرجع بین‌المللی آبله کشور شد

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، برای تنها آزمایشگاه مرجع بین المللی آبله گوسفندی و بزی کشور مستقر در این موسسه، گواهی ایزو ISO/IEC 17025:2017 کسب کرد.

موسسه رازی موفق به کسب گواهی تایید جهانی برای تنها آزمایشگاه مرجع بین‌المللی آبله کشور شد

به گزارش ایانا و به نقل از موسسه رازی، محمدحسین فلاح مهرآبادی با اعلام این خبر گفت: آزمایشگاه آبله گوسفندی و بزی موسسه رازی به عنوان تنها آزمایشگاه تشخیصی مرجع بین المللی و رفرنس سازمان بهداشت جهانی در حوزه دامپزشکی در کشور است.

وی افزود: با توجه به الزام اخذ گواهی بین المللی  ISO/IEC 17025:2017 برای آزمایشگاه های تشخیصی و مرجع توسط سازمان جهانی بهداشت دام ( OIE)، با  تلاش های مستمر و پیگیری های کارشناسان و متخصصان سخت کوش در بخش های مختلف موسسه، گواهی بین المللی ISO/IEC 17025:2017 شهریور ماه 1400  اخذ شد.

فلاح مهرآبادی با بیان این که این استاندارد دربر گیرنده الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون و یک مرجع بین المللی برای آزمایشگاه هایی است که فعالیت های کالیبراسیون و آزمون را در سراسر جهان انجام می دهند، یادآور شد: استاندارد ISO/IEC 17025:2017 اجازه می دهد تا آزمایشگاه ها یک سیستم کیفیت معتبر را پیاده سازی کنند و نشان دهند که از لحاظ فنی دارای صلاحیت و توانایی تولید نتایج معتبر و قابل اعتماد هستند. همچنین این استاندارد کمک می کند گزارش های آزمون و گواهینامه ها از یک کشور به کشور دیگر بدون نیاز به آزمایش بیشتر پذیرفته شود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه  رازی، درباره مزایای دریافت این گواهی بین المللی تصریح کرد: با کسب این گواهی، پیگیر تثبیت جایگاه "آزمایشگاه رفرانس OIE آبله گوسفند و بز" در کنار دو آزمایشگاه همکار در انگلستان و آفریقای جنوبی، به عنوان اولین و تنها آزمایشگاه بین المللی آسیایی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی دام هستیم و برگ زرین دیگری بر کتاب بزرگ افتخارات تاریخی بین المللی موسسه رازی افزوده خواهد شد.

ISO17025 _Page_2

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید