Iranian Agriculture News Agency

سعیدی:

۹۰ درصد مخاطرات طبیعی از جنس آب و هوایی است

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در بحث کشاورزی ۹۰ درصد مخاطرات طبیعی از جنس آب و هوایی است.

۹۰ درصد مخاطرات طبیعی از جنس آب و هوایی است

به گزارش خبرنگار ایانا، بهنام سعیدی معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور در هجدهمین رویداد ملی ترویج کشاورزی؛ پیش‌ آگاهی در کشاورزی که صبح امروز به صورت وبیناری در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد درباره اهمیت و جایگاه پیش آگاهی در مدیریت بحران کشور و الزامات قانونی توجه به آن، گفت: کشورمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و شرایط آب و هوایی ویژه در معرض انواع مخاطرات شناسایی شده در دنیا قرار دارد.

 وی ادامه داد: در بحث کشاورزی ۹۰ درصد مخاطرات طبیعی از جنس آب و هوایی است.

سعیدی با بیان اینکه امروزه تغییر اقلیم سبب ایجاد نگرانی زیادی  برای جوامع مختلف شده است، یادآور شد: دستکاری انسان در طبیعت و درک ناکافی از آن و همچنین عدم توجه به هشدارهای سازمان متولی و ساده انگاشتن مقاله توسعه پایدار سبب خسارت زیادی به جوامع شده است.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در خصوص بعضی مخاطرات مانند زلزله که قابل شناسایی نیستند با یکسری از اقدامات می‌توان خسارت آن را کاهش داد، افزود: در تلاش هستیم تا ضمن افزایش آمادگی، خسارت را کاهش دهیم؛ این موضوع نیازمند پیش آگاهی علمی و اعلام هشتدار به هنگام در جامعه هدف است.

وی با تاکید بر آموزش برای کاهش خسارت در مخاطرات طبیعی، تصریح کرد: علاوه بر آموزش ایجاد نظام جامع اطلاعات و گسترش نظامات جبران‌خسارت، دارای اهمیت بسیاری است.

معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در موضوع بحران، گفت: برای این وزارتخخانه یک وظیفه مستقیم و هفت مسئولیت همگانی  تعریف شده است.

 وی با بیان اینکه در صورت افزایش پیش آگاهی کشاورزان و تعامل با آنها می‌توانیم خسارت را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهیم، بیان کرد: صدا و سیما نیز می‌تواند در بخش بیمه کشاورزی تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید