Iranian Agriculture News Agency

توسط "مجابی" و "بازرگان" امضا شد؛

تفاهم نامه همکاری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی

به منظور گسترش همکاری و ضرورت توسعه همه جانبه و هم افزایی توان و امکانات و ظرفیت های در اختیار طرفین، سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 تفاهم نامه همکاری سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، این تفاهم نامه امروز شنبه در محل سالن جلسات سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی توسط دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر سید محمد مجابی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی امضا شد.

در ابتدای جلسه، آقای دکتر بازرگان گزارش مشروحی از تاریخچه و امکانات و توانمندی‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به حاضرین جلسه ارائه کرد و با اشاره به جایگاه قانونی سازمان و همچنین وظایف حاکمیتی که بر عهده سازمان در عرصه های آموزش و تحقیق و ترویج نهاده شده است، اظهار امیدواری کرد که به موجب این تفاهم نامه شاهد نفوذ فنآوری در همه عرصه های بخش کشاورزی باشیم.

در ادامه جلسه، آقای دکتر مجابی اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی بر مبنای برنامه توسعه تشکیل شده و وظایف شرکت به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری امور اجرایی خاویار است. وی با بیان این که در مردادماه سال جاری از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور ساختار جدید شرکت ابلاغ شده است، تاکید کرد: اولویت ما در این تفاهم نامه در حوزه خاویار از قبیل cage culture و پرورش ماهی در قفس است و باید جایگاه ایران در تولید و پرورش این محصول در جایگاه اول قرار گیرد.

مجابی در ادامه با اشاره به حجم بالای ضایعات و زائدات محصولات کشاورزی در کشور، آمادگی کامل شرکت را در جهت همکاری با سازمان تات و کمک شهرک های استارتاپی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از مزرعه تا بسته بندی و تحویل اعلام کرد.

موضوع مبارزه با آفات نباتی از طریق تکنولوژی پهپادها و هواپیماهای سمپاش با استفاده از سیستم های ماهواره ای نیز از جمله مباحث مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی بود.

مجابی تاکید کرد: با توجه به برنامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش زائدات و ضایعات و نیز افزایش اجرای طرح های آبخیزداری و تولید محصولات تقاضامحور در بخش کشاورزی نسبت به اجرایی شدن پژوهش در این خصوص و بازاری کردن آن تلاش جدی صورت خواهد پذیرفت.

به موجب این تفاهم نامه طرفین توافق کردند با هدف پژوهش، توسعه، تجاری سازی و جذب سرمایه گذار در مورد دستاوردهای تحقیقاتی بدست آمده در زمینه موضوعات اولویت دار بخش کشاورزی شامل تولید نهاده های فن‌آورانه بخش کشاورزی از جمله بذور هیبرید، ماشین های پیشرفته کشاورزی، آفت کش های کم خطر،کودهای شیمیایی، زیستی و آلی مورد نیاز، لاین های والدینی طیور و آبزیان، واکسن، داروهای دامی و آبزیان، افزودنی های صنایع و لبنی، کاهش ضایعات و زائدات محصولات کشاورزی، فرآوری و استفاده از پسماندهای کشاورزی در صنایع تبدیلی، تولید فرآورده های زیستی با ارزش و ماشین آلات مرتبط با تبدیل و فرآوری ضایعات و پسماندهای کشاورزی  همکاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید