Iranian Agriculture News Agency

با حضور مسئولان کشوری و لشگری؛

قرارگاه اشتغال‌زایی سردار شهید حاج حسین همدانی افتتاح شد

قرارگاه اشتغال‌زایی سردار شهید حاج حسین همدانی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ قرار داد و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

قرارگاه اشتغال‌زایی سردار شهید حاج حسین همدانی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا؛ قرارگاه اشتغال‌زایی سردار شهید حاج حسین همدانی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ قرار داد و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی امروز در محل مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های بسیج وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت ۳ نهاد انقلابی را برای ایجاد مرکز اشتغال‌زایی به فال نیک گرفت و گفت: ادبیات توسعه اقتصادی و تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که در طول فرایند توسعه اقتصادی، سهم اشتغال بخش کشاورزی از اشتغال کل کشور کاهش می یابد اما زمانی که کسب و کار بخش کشاورزی از جمله قسمت های پسین و پیشین بخش کشاورزی مانند تامین نهاده، تولید ماشین آلات کشاورزی و قسمت های پسین آن مانند انبارداری، نگهداری،  فعال شود سهم اشتغال بخش کشاورزی افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه اثربخشی فعالیت ها باید بیشتر بر روی قسمت های پسین و پشین بخش کشاورزی متمرکز باشد، تصریح کرد: تمرکز  این بخش ها سبب ایجاد زنجیره تولید، اشتغال زایی و افزایش ارزش افزوده برای کشاورزان می شود.

وزارت جهاد کشاورزی، مثمرثمر در ایجاد اشتغال پایدار 

در این مراسم، علی میرحاجی مدیر اشتغال زایی قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه (کوثر) با اشاره به اینکه در بخش اشتغال زایی، محرومیت هایی در کشور وجود دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال پایدار تاکید دارند.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار با وزارت جهاد کشاورزی اهداف مشترک داریم و برای این منظور چند گلوگاه اصلی شناسایی و فعالیت‌های تحقیقاتی بر روی آن عملیاتی و برای آن راهکار در نظر گرفته شده است.

مدیر اشتغال زایی قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه (کوثر)، تامین نهاده ها را یکی از گلوگاه‌های اصلی در اشتغال پایدار عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند در تامین نهاده ها دچار مشکل هستند.

میرحاجی با اشاره به این که باید روش های تولید بهینه شود، گفت: علاوه بر تولید بهینه باید محصولی خاص تحت حمایت کارآفرین های برتر تولید شود که یکی از گلوگاه‌هایی است که نیاز به هم رسانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی سردار شهید حاج حسین همدانی "هم رسانی" انجام می‌دهد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل وجود منابع و فرصت‌های زیاد یکی از بهترین و مهمترین وزارتخانه هایی است که در حوزه ایجاد اشتغال پایدار می تواند مثمر ثمر باشد.

میرحاجی با تاکید بر لزوم آموزش در بخش های مختلف، تصریح کرد: در آموزش های اشتغال محور  افراد علاوه بر اینکه دانش و مهارت به دست می‌آورند، برای بازار هدف و تولید مشخص آموزش می بینند.

راه اندازی قرارگاه شهید همدانی برای اشتغال زایی محرومان

محسن فرجی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایانا، گفت: قرارگاه مشترک اشتغال‌زایی سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و کمک به قشر محروم راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: فکر و ایده راه اندازی این قرارگاه از هیئت‌های اندیشه ورز ما استخراج شد و به این نتیجه رسیدیم که یک قرارگاه اشتغالزایی در کنار قرارگاه محرومیت زدایی ایجاد کنیم.

فرجی یادآور شد: در جوامعی هستیم که عزیزانی در محرومیت به سر می‌برند و می توانیم در خصوص راه اندازی دامداری های کوچک به صورت نیمه صنعتی به مقوله کشاورزی و ایجاد اشتغال کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این قرارگاه فکر و ایده راه اندازی مشاغل خانگی نیز مطرح شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، متزلزل شدن اقتصاد یک مشکل جهانی است و در همین راستا برخی از هموطنان مشاغل خود را از دست داده اند.

 فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ورود این قرارگاه به بخش اشتغال‌زایی، یادآور شد: این قرارگاه به‌صورت مشترک با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ و مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی شکل‌گرفت تا در راستای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید