Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی؛

روابط عمومی ها همچون نیروی دفاعی در صحنه جنگ تبلیغاتی هستند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی ها همچون نیروی دفاعی در صحنه جنگ تبلیغاتی هستند.

روابط عمومی ها همچون نیروی دفاعی در صحنه جنگ تبلیغاتی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در گردهمایی مجازی با روابط عمومی سازمان ها، شرکت ها موسسات و معاونت های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت ویژه شغل روابط عمومی در برابر افکار عمومی، گفت: روابط عمومی ها همچون نیروی دفاعی در صحنه جنگ تبلیغاتی هستند.

 وی با تاکید بر اهمیت ویژه شغل روابط عمومی، افزود:  هر میزان برنامه ریزی و عملیات اجرایی انجام  شود در صورتی که در مقابل افکار عمومی نتوانیم از آن دفاع کنیم جایگاه واقعی خود را در جامعه، اسناد قابل ارایه  و جایگاه  های  ارزیابی به دست نمی‌آوریم.

خاوازی ادامه دارد: به هر میزان جایگاه ها که افزایش می یابد و در پست های مدیریت بالاتر قدر و منزلت وجود روابط عمومی بیشتر مشخص می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروزه یکی از بخش‌هایی که شانه به شانه وزیر می‌تواند کمک کند، روابط‌عمومی است، یادآور شد: این حوزه سقف اشباع ندارد و به دلیل وجود کارهای بینهایت در این بخش انتظارات در آن بی نهایت است؛ بنابراین  نباید در درون آن خستگی و سستی حس شود.

 وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که وضعیت کشور  امروز نسبت به سال های قبل خیلی متفاوت است و بیشترین فشار در بخش های مختلف دولت بر امنیت غذایی و سفره مردم، وزارت جهاد کشاورزی و وزیر آن  است، بیان کرد: بنابراین اگر روابط عمومی توانست از عملکرد دفاع کند؛ مردم راضی خواهند بود اما اگر نتواند دفاع کند چالش های  سنگینی ایجاد می شود.

خاوازی با بیان این که در نشان دادن عملکرد به دنبال نشان دادن واقعیت ها در خدمات هستیم؛ یادآور شد: ما نتوانسیتیم تاکنون خدمات انجام شده در حوزه جنگل و مرتع و همچنین فعالیتی هایی را که به صورت حاکمیتی در مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده و ده ها اطلاعات دیگر را به مردم منتقل کنیم؛ در صورتی که مردم باید کارهای بسیار خوبی را که در این حوزه ها انجام شده، بدانند.

 به گفته وزیر جهاد کشاورزی باید سایر حوزه ها و بخش ها برای دسترسی اطلاعات روابط عمومی ها به اطلاعات و غنی شدنشان در بخش آمار و اطلاعات، کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش همکاران به صورت آموزش عمومی و تخصصی توسط روابط عمومی ستاد وزارت جهاد کشاورزی نیز باید عملیاتی شود، گفت: باید هدف گذاری کنید تا در یک تکنیک و یا روش نیروی نخبه داشته باشیم؛ باید برای پرورش انسان های نخبه در روابط عمومی تلاش کنیم.

خاوازی ادامه داد: صندلی های روابط عمومی را هر فردی نمی‌تواند پر کند، باید افراد سرآمد باتجربه و یا دارای تحصیلات مرتبط در راس این کار باشند.

وی با اشاره به اینکه در رسانه های عمومی، انتخاب فرد برای مصاحبه از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در این خصوص مطلع ترین و مسلط ترین فرد باید انتخاب شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم عکس العمل سریع روابط عمومی ها در زمینه اتفاقات مختلف، گفت: اگر اتفاقی رخ دهد و عکس العمل سریع نداشته باشید مبارزه با آن بسیار دشوار خواهد شد و دیگر با صدروش مختلف قابل جبران نیست.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید