Iranian Agriculture News Agency

با معرفی آثار برتر؛

اختتامیه دهمین جشنواره رسانه‌های کشاورزی برگزار شد

دهمین جشنواره دوسالانه رسانه‌های کشاورزی (یادواره شهید آوینی) که از روز 18 اسفندماه به مدت سه روز آغاز به کار کرده بود، امشب با معرفی آثار برتر پایان یافت.

اختتامیه دهمین جشنواره رسانه‌های کشاورزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، اختتامیه دهمین جشنواره دوسالانه رسانه‌های کشاورزی (یادواره شهید آوینی)، امشب چهارشنبه ۲۰ اسفند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مدیر شبکه آموزش سیما در سالن فجر این سازمان برگزار شد.

در این مراسم، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: ما در کشور ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بهره‌بردار مستقیم داریم که به همراه خانواده هایشان به حرفه کشاورزی مشغول هستند.

وی افزود: آنچه دنیا به سمت آن پیش می‌رود و ما هم با وجود تحریم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، نفوذ دانش و انتقال آن به بخش کشاورزی است که بهترین روش برای انتقال آن رسانه است.

بازرگان با اشاره به عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی در روستابازار گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات کشاورزان عرضه مستقیم محصولات توسط کشاورزان است که وزارت جهاد کشاورزی با ایجاد روستابازار این فرصت را برای تولیدکنندگان و کشاورزان فراهم کرده تا محصولات خود را مستقیما به دست مصرف کننده برسانند.

در ادامه این مراسم، علی اکبر مؤیدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: از چندسال گذشته که دکتر خاوازی ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را برعهده داشت، نهضت بزرگی را در بحث رسانه‌ای شدن وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کرد و پس از آن به مدد دکتر بازرگان و دکتر سرافرازی کار ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در هفته های اخیر هم شبکه ملی آموزش کشاورزی ایران توسط ریاست جمهوری افتتاح شد که روزانه بالغ بر ۱۰۰ کلاس آموزشی را به صورت وبینار برای کشاورزان، کارشناسان و بهره برداران برگزار می کند.

مؤیدی تصریح کرد: استودیو کشاورز و شبکه برکت را در ۳۲ استان راه اندازی کردیم، ارتباط ما با صدا و سیما بسیار گسترش یافته است و می توانیم امسال را سال نهضت رسانه ای در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای کسانی که با تولید محتوا این بخش را یاری می کنند جشنواره هایی را برگزار می کند که امشب دهمین دوره این جشنواره به پایان می رسد.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده جشنواره با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، امسال بالغ بر 2146 اثر در بیش از 12 حوزه شامل برنامه تلویزیونی استانی و ملی، برنامه رادیویی استانی و ملی، فیلمنامه، پویانمایی، نشریه، بروشور، پوستر و بخش ویژه دانه‌های روغنی، همچنین عکس و فیلم کوتاه ترویجی (2 دقیقه‌ای) به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید