Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

«روستابازار» در کلان شهرها ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: روستابازارها در کلان شهرها با جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر ایجاد می شوند.

«روستابازار» در کلان شهرها ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا؛ محمدعلی طهماسبی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه تخصصی حوزه نمایندگی ولی فقیه که با موضوع نقش اتحادیه های تولیدی بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، گفت: بر اساس بندهای اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، کوتاه کردن فاصله بین تولید و مصرف از جمله وظایف سازمان تعاون روستایی است.

وی ادامه داد: برای این منظور اجازه فعالیت به صورت نمایشگاه، فروشگاه های ثابت، دائمی و موقت به تعاونی ها داده شده تا بتوانند محصولات تولیدی اعضا و تعاونی ها را جمع آوری کنند و در باراندازهای ایجاد شده تحت برند مشخص و یا فروشگاه های مربوط به اتحادیه و یا شبکه سراسری تعاونی روستایی به فروش برسانند.

طهماسبی با اشاره به اینکه «روستابازار» با این تفکر به دستور  وزیر جهاد کشاورزی شکل گرفته است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم ضمن کوتاه کردن فاصله تولیدکننده و مصرف کننده، محصولات را با کیفیت و قیمت محصولات مناسب ارائه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار است تا علاوه بر محصولات کشاورزی، صنایع دستی و صنایع روستایی نیز در روستابازار عرضه شود.

طهماسبی با اشاره به تعاونی های زنان در کشور، تصریح کرد: بالغ بر 340تعاونی زنان روستایی در کشور وجود دارد که در این مراکز می توانند کالاهای تولیدی خود را عرضه کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه این مراکز در سراسر کشور ایجاد خواهند شد، گفت: روستابازارها در کلان شهرها با جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر ایجاد می شوند.

وی در پاسخ به تدابیر انجام شده برای میوه شب عید، تصریح کرد: این مهم برای سال جاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است؛ اگر برای این موضوع کمکی لازم باشد با دستور معاون اول رئیس جمهور انجام می دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید