Iranian Agriculture News Agency

ستاری:

موسسه رازی با ساخت واکسن کرونا به جایگاه واقعی خود در منطقه رسید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: موسسه رازی ترین سازمان پژوهشی کشور در منطقه است که با ساخت واکسن کرونا به جایگاه واقعی خود در کشور و منطقه رسیده است.

موسسه رازی با ساخت واکسن کرونا به جایگاه واقعی خود در منطقه رسید

به گزارش خبرنگار ایانا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آئین رونمایی از واکسن رازی کوو پارس، نخستین واکسن تزریقی استنشاقی کووید-19 اظهار کرد: از دکتر خاوازی و موسسه رازی که تاریخ پژوهش کشور محسوب می شود بسیار تشکر می‌کنم و به تمام محققین این موسسه خسته نباشید می‌گویم. این موسسه قدیمی‌ترین سازمان پژوهشی کشور در منطقه است که با ساخت این واکسن به جایگاه واقعی خود در کشور و منطقه رسیده است.

ستاری تصریح کرد: موسسه رازی به عنوان موسسه‌ای که توانسته واکسنی را تولید کند که هنوز در جهان به صورت کامل تجاری نشده، در منطقه جایگاه بالایی خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه بیوتکنولوژی بزرگترین موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های تولیدی را در منطقه داریم.

در ادامه این مراسم، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت امنای موسسه واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: از حمایت های دکترخاوازی و دکتر نمکی در راستای تولید واکسن کووید- ۱۹ توسط موسسه رازی تشکر می کنم.

وی افزود: اگر ما از تمام نیروهای انسانی خود در کشور حمایت کنیم بسیاری از مشکلات کشور به راحتی برطرف خواهد شد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: موسسه رازی برای تولید واکسن به ۳۰ میلیون دلار نیاز داشت که با پشتیبانی دکتر خاوازی و دکتر نمکی توانست واکسن را تولید و به مرحله آزمایش برساند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانند به دستاوردهای بالاتری برسند و بستر لازم برای حضور نخبگان فراهم شود.

وی از تلاش های شبانه روزی محققین موسسه رازی تشکر کرد و افزود: از هر کمکی که دانشمندان کشور نیاز داشته باشند، دریغ نخواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید