Iranian Agriculture News Agency

اسحاقی خبر داد:

اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووید-۱۹ موسسه رازی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووید-۱۹ این موسسه خبر داد.

 اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووید-۱۹ موسسه رازی

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در مراسم گرامیداشت نود و ششمین سالروز تاسیس موسسه رازی که ضمن تبریک به مناسبت این روز و قدردانی از پژوهشگران رازی، یاد و خاطره عزیزانی که به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست دادند (از جمله دکتر حمید کهرام رئیس اسبق موسسه رازی) گرامی داشت و اظهار کرد: به لطف خدا و رهبر معظم انقلاب شرایطی ایجاد شده تا موسسه رازی بتواند خود را در کشور و دنیا نشان دهد.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از اخذ مجوز کارآزمایی بالینی واکسن کووید-۱۹ موسسه رازی، افزود: برای اجرایی شدن این پروژه بزرگ تحقیقاتی افراد و تیم های زیادی در موسسه تلاش کردند و اکنون کارآزمایی این واکسن و اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.

رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت های مربوط به ساخت این واکسن توسط این موسسه انجام شده خاطرنشان کرد: تمامی آنتی ژن ها و ادجوانت های استفاده شده در این واکسن داخلی و با استفاده از دانش فنی محققان موسسه رازی است.

وی با اشاره به شرایط کنونی موسسه رازی و موضوع ارتقا سطح هیئت امنا موسسه رازی، بیان کرد: عدم تخصیص ارز دولتی به واکسن و به دنبال آن نوسانات قیمت ارز، چالش های بزرگی برای موسسه ایجاد کرد و محاسباتمان را بهم ریخت که البته این شرایط را پشت سر گذاشتیم.

اسحاقی به فرسودگی ساختمان ها و تجهیزات موسسه اشاره کرد و گفت: باید در حوزه ساختمانی و تجهیزات موسسه رازی نوسازی و بازسازی صورت گیرد و در همین راستا بودجه های تملکی دریافتی، صرف هزینه های بازسازی و نوسازی موسسه می شود.

وی با اشاره به حوزه تحقیق و توسعه و برنامه استراتژیک موسسه بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل موسسه توسعه دانش فنی جدید است که یکی از ابزارهای اجرایی شدن آن همسویی تجهیزات و پرسنل است. لازم است دانش و تکنولوژی های جدید وارد موسسه کرده و فرآورده های قدیمی تر را برون سپاری کنیم. 

رئیس موسسه رازی با اشاره به لزوم تقویت بخش تحقیق و توسعه ادامه داد: بر این اساس این بخش را در زیرمجموعه حوزه ریاست قرار دادیم و گروه هایی ایجاد خواهیم کرد تا محققان جایگاه خود را در این گروه های تخصصی پیدا کنند.

وی تجهیزات به روز را یکی از مهمترین اهداف عنوان کرد و افزود: در دو سال گذشته موفق به افزایش و ارتقا برخی تجهیزات شدیم که حاصل آن نیز تولید واکسن کویید-19 بود لازم است توجه ویژه ای در بودجه تمکلی به خرید تجهیزات داشته باشیم و افزایش این بودجه در حوزه توسعه زیرساخت های رازی هزینه شود.

دکتر اسحاقی در ادامه به ضرورت جداسازی بخش تولید و آزمایشگاه تشخیص تاکید کرد و گفت: امید است با همکاری، انرژی و همدلی بیشتر به اهداف پیش روی موسسه دست یابیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید