Iranian Agriculture News Agency

معرفی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قم

در راستای معرفی تعاونی های موفق تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان قم، اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی این استان به عنوان تعاونی موفق معرفی شد.

معرفی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قم

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی، هدف از تاسیس شرکت طبق مفاد اساسنامه: خرید و تهیه مواد و وسایل مورد احتیاج معیشتی و حرفه ای اعضا، انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، تبدیل، طبقه بندی، بسته بندی، حمل و نقل یا فروش محصول اعضا و ... جهت بهره برداری جمعی و مشترک اعضا است.

محسن محمودی مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان قم در خصوص تاریخچه تاسیس، ترکیب اعضاء، سرمایه، زیرساخت ها و فعالیت های این اتحادیه اظهار داشت: اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان قم در سال ۱۳۴۹ تاسیس و هم اکنون ۱۲ شرکت تعاونی عضو این اتحادیه هستند.

وی در ادامه افزود: اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان ۱۳۴۱۴ نفر عضو با سرمایه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد و چهارصد و بیست میلیون ریال در زمینه خدمات‌رسانی به اعضاء از قبیل تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی و تولید بذورگواهی شده فعالیت دارد.

به گزارش تعاون روستایی، خرید و فروش تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی؛ خرید ، فروش و توزیع نهاده های کشاورزی؛ بوجاری و توزیع انواع بذور مورد نیاز تولید کنندگان استان؛ و برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی برای اعضاء و ارکان شرکت های تعاونی تحت پوشش از فعالیت های شاخص این شرکت است.

علاوه بر ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان این اتحادیه در خصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی با هماهنگی نهاد های ذیربط فعالیت دارد .

از جمله کارهای برجسته این اتحادیه راه اندازی کارخانه بوجاری انواع بذور است . این مجموعه تنها کارخانه تولید بذور استان بوده و تامین بیش از ۹۵ درصد بذور گواهی شده مورد نیاز تلاشگران بخش کشاورزی در استان را بعهده دارد .

در ضمن اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی استان داراری یک واحد باسکول ۶۰ تنی جهت ارائه خدمت به اعضا، و مجتمع انباری ۸۰۰۰ تنی می باشد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید