Iranian Agriculture News Agency

نماینده سابق ایران در فائو مطرح کرد:

ارزش بازارهای منطقه‌ای در شرایط شیوع ویروس «کووید 19»

نماینده سابق ایران در فائو گفت: با شیوع بیماری کرونا، بازارهای محلی، منطقه‌ای و مبادله با کشورهای همسایه ارزش بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از کشورها استراتژی خود را به سمت بازارهای محلی و ملی تغییر داده‌اند.

ارزش بازارهای منطقه‌ای در شرایط شیوع ویروس «کووید 19»

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد حسین عمادی از اساتید ترویج کشاورزی کشور و نماینده سابق ایران در فائو در اختتامیه «هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار» که 6 تا ۸ آبان ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این کنگره با مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات و همکاری بخش تحقیقات و اجرا انجام شده که سبب نزدیک شدن بخش تحقیقات و اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت غذایی کشور بسیار اهمیت دارد، افزود: کشاورزان سربازان خط مقدم این راه هستند و افزایش حمایت ها و رفع بیشتر موانع این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

عمادی با اشاره به اینکه شیوع ویروس «کووید 19» چالش ها و فرصت هایی را ایجاد کرده است، یادآور شد:  شیوع این ویروس باید سبب ایجاد نظام نوآورانه کشاوری شود.

به گفته نماینده سابق ایران در فائو، علاقمندی به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در اکثر مقالات جهانی عنوان شده و بازار به سرمایه گذاری جهانی برای صنعت غذا تمایل داشته است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سود کامل، دائم، بلند مدت و حداکثری با وجود بیماری‌های همه‌گیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا بر بخش کشاورزی و سیستم‌آموزش این بخش تاثیر گذاشته است، گفت:  شیوع کووید ۱۹ سبب شده تا بخش های صنعتی و خدماتی آسیب زیادی ببینند؛ البته بخش کشاورزی در مقایسه با بخش خدمات و صنعت ضربه کمتری خورده است.

این کارشناس ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: موج سوم کرونا سبب به خطر افتادن امنیت غذایی در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه می شود و بحران اقتصادی بسیار عمیقی را در پی خواهد داشت.

عمادی با اشاره به اینکه بازارهای محلی، منطقه‌ای و مبادله با کشورهای همسایه با توجه به شرایط موجود ارزش بیشتری پیدا کرده است، تصریح کرد: بسیاری از کشورها استراتژی خود را به سمت بازارهای محلی و ملی تغییر داده‌اند.

وی  در  پایان گفت: کشاورزان گیرنده منفعل اطلاعات نیستند و نیازمند باورهای خلاقانه و نوآورانه با استفاده از دنیای مجازی و دیجیتال هستند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید