Iranian Agriculture News Agency

مویدی عنوان کرد:

گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی؛ حضور محققان و مروجان در عرصه

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی مهم‌ترین مسئله حضور معنادار محققان در کنار مروجان در عرصه کشاورزی باهدف بررسی و احصای نیازها و مشکلات بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها است.

گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی؛ حضور محققان و مروجان در عرصه

به گزارش خبرنگار ایانا، علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رییس شورای سیاستگذاری کنگره علمی ترویج و آموزش کشاورزی، در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: 8 موضوع تخصصی ترویج در 14 پنل طی سه روز از طریق سامانه ویدیو کنفرانس ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی با انجمن علمی ترویج و آموزش و جامعه دانشگاهیان در عرصه کشاورزی، اثربخش و مهم است.

مویدی با بیان اینکه این کنگره علمی در راستای توسعه همکاری‌های مشترک بین معاونت آموزش و ترویج کشاورزی و انجمن علمی ترویج و آموزش کشاورزی ایران به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: هفت کنگره قبلی، توسط انجمن علمی ترویج و آموزش کشاورزی ایران و با همکاری دانشگاه‌های مختلف برگزار شده بود.

وی ادامه داد: کنگره هشتم، اولین تجربه ای است که به‌صورت همکاری مشترک با بخش اجرا (موسسه آموزش و ترویج کشاورزی) برگزار می‌شود و این افتخار بسیار بزرگی است که موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی میزبان این کنگره علمی بزرگ است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی درباره حضور محققین، نویسندگان و دانشگاهیان در این کنگره، گفت: بیش از 400 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پس از داوری، 88 مقاله برای ارایه شفاهی در 8 محور تخصصی و همچنین 191 مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شده است؛ همزمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی در خصوص موضوعات مختلف آموزش و ترویج کشاورزی نیز برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای افزایش دانش و تجربه کارشناسان و دانشجویان است.

مویدی درباره مهم ترین عملکردهای آموزش و ترویج کشاورزی در سال‌های اخیر، گفت: دو پدیده مهم تدوین و اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی و همچنین ادغام معاونت ترویج و موسسه آموزش عالی علمی کاربردی سابق از مهم‌ترین اتفاقات مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی بوده است.

 وی یادآور شد: در گام دوم نظام نوین ترویج کشاورزی مهم‌ترین مسئله حضور معنادار محققان در کنار مروجان در عرصه کشاورزی باهدف بررسی و احصای نیازها و مشکلات بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آن‌ها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید