Iranian Agriculture News Agency

علائی مقدم اعلام کرد:

بهره‌برداری از 131 پروژه آبرسانی به عشایر تا پایان سال 99

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: 131 پروژه آبرسانی به عشایر در صوت تامین اعتبار تا انتهای سال 99 به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری از 131 پروژه آبرسانی به عشایر تا پایان سال 99

به گزارش ایانا، شاهپور علائی مقدم در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با اجرای 131 پروژه آبرسانی پیش بینی می کنیم 5 هزار خانوار عشایری دیگر از آب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شوند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران، خاطرنشان کرد: 625 پروژه آبرسانی به عشایر با اعتباری بالغ بر 314 میلیارد تومان در 30 استان کشور به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اعتبارات این پروژه ها از محل قانون بودجه سال های 98 و 99 و با اذن مقام رهبری از طریق صندوق توسعه ملی تامین شد.

علائی مقدم درباره جزییات این پروژه ها افزود: 625 پروژه عشایری که با فرمان رییس جمهوری در روز ملی روستا و عشایر افتتاح شد، در راستای تامین و انتقال آب از طریق عمدتا احداث سازه های آبی، لوله گذاری، احداث ایستگاه های پمپاژ آب، حفر چاه، احداث شبکه های برق برای تامین ایستگاه های پمپاژ بوده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران هدف از اجرای این پروژه ها را افزایش شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای 625 پروژه، شاخص برخورداری عشایر از آب سالم، بهداشتی و پایدار به 63 درصد رسیده  و 21 هزار خانوار عشایری از آب سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و پایدار را در ابتدای این دولت 43 درصد عنوان کرد.

علائی مقدم با بیان این که عمده 625 پروژه آبرسانی در سامانه های عرفی عشایری به بهره برداری رسیده است، گفت: این سامانه های عرفی یا در قبل منابع آب مطمئن نداشتند و یا به وسیله تانک های آبرسانی و به صورت سیار به عشایر و دام آنها آبرسانی می شد.

وی اضافه کرد: عمده پروژه های بزرگ تامین آب در قالب این 625 پروژه در استان هایی مانند خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس که بیشترین جمعیت عشایری و دام عشایر را دارند، اجرا شده است.

علائی مقدم در عین حال گفت: چنانچه 314 میلیارد تومان اعتبار دیگر تامین شود، تا پایان برنامه ششم توسعه، ما می توانیم با اجرای پروژه های آبرسانی، 20 هزار خانوار عشایری را از آب سالم و پایدار بهره مند کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید