Iranian Agriculture News Agency

ابتکار خبر داد:

آموزش 18 هزار زن تسهیل‌گر در بخش کشاورزی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۱۸ هزار زن تسهیل‌گر در بخش کشاورزی و ۵۰ هزار زن روستایی آموزش دیده‌اند و تولید محصولات ‌باغچه خانگی سالم از اقدامات این طرح است.

آموزش 18 هزار زن تسهیل‌گر در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بین معاونت ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد برای آموزش زنان روستایی در زمینه تولید محصولات گواهی شده و استاندارد است که به یک موافقتنامه سالانه تبدیل شده است.

وی افزود: تولید محصول گواهی شده و استاندارد به معنای آن است که میزان بقایای سم و کود در این محصولات استاندارد است.

ابتکار ادامه داد: برای حفاظت از آب و خاک هم حداکثر تلاش در کاهش مصرف سم و کود صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: تاکنون ۱۸ هزار زن تسهیل‌گر در بخش کشاورزی و  ۵۰ هزار زن روستایی آموزش دیده‌اند و تولید محصولات ‌باغچه خانگی سالم از اقدامات این طرح است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به این که از سال گذشته ارتقا کشت گیاهان دارویی به این مباحث اضافه شد، تصریح کرد: امسال این همکاری را با علاقمندی زنان روستایی ادامه خواهیم داد که این اقدامات، با تقویت مناسبات علمی و کارشناسی کشاورزی پایدار و همسو با محیط زیست شکل گرفته که به تقویت و تحکیم خانواده و بهبود زندگی و معیشت روستاییان و عشایر کمک می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید