Iranian Agriculture News Agency

رئیس رسانه ملی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

تداوم حمایت‌های همه‌جانبه رسانه ملی از بخش کشاورزی

"روستابازار" در تهران راه‌اندازی می‌شود

دکتر علی عسکری امروز در نشستی با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی بر تداوم همکاری‌های رسانه ملی با این وزارتخانه برای حمایت از تولید و همچنین تبیین توانمندی‌های کشور درزمینه کشاورزی تاکید کرد.

تداوم حمایت‌های همه‌جانبه رسانه ملی از بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در این نشست با اشاره به ویژگی‌ها و تنوع اقلیم در کشورمان که موجب رویش گیاهان متنوع شده است، گفت: فرصت بی‌نظیر کنونی برای رشد صنایعی که وابسته به نفت نیست، می‌تواند موجب خودکفایی و اشتغال‌زایی در این صنایع شود.

وی افزود: صنعت کشاورزی ظرفیت بالایی برای استفاده از فرصت کنونی در مسیر رشد و همچنین اشتغال‌زایی دارد و رسانه ملی می‌تواند در همه زمینه‌ها از آن حمایت کند.

دکتر علی عسکری با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد شرکت‌هایی درزمینه مشاوره کشاورزی گفت: رسانه ملی قادر است این شرکت‌ها را که به مردم درزمینه کشاورزی مشاوره می‌دهند، معرفی و تبلیغ کند. این شرکت‌ها می‌توانند ‌از مباحث کلان تا مشاوره‌های تخصصی به کشاورزان خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند و موجب رشد این صنعت شوند.

تصویرسازی مناسب از کشاورزان و فرهنگ‌سازی

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه برای تصویرسازی مناسب از شغل کشاورزی باید استانداردهایی تعریف شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید نمونه‌سازی از مشاغل کشاورزی و دامداری را انجام دهد تا رسانه ملی با استفاده از این نمونه و الگوها، تصویری مناسب از این مشاغل را به مردم ارائه دهد.

دکتر علی عسکری از توانایی رسانه ملی برای معرفی مشاغل کوچک فعال در حوزه کشاورزی سخن گفت و افزود: این امکان وجود دارد که در قالب بسته‌های کوچک در دل برنامه‌های شاخص صداوسیما این اقدام صورت گیرد. وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند خودش این بسته‌ها را تولید و یا در تولید آن مشارکت کند.

وی همچنین از آمادگی کامل رسانه ملی برای فرهنگ‌سازی در مسیر کمک به تشویق و ارتقای کشاورزی و در همین حال رعایت الگوی مصرف خبر داد و تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که صاحبان این مشاغل به آن افتخار کنند و در همین حال، مردم هم متوجه شوند اگر اشتغال در این حوزه به درستی انجام گیرد، مشاغلی سودآور و افتخارآمیز در عرصه تولید کشور هستند.

رئیس سازمان صداوسیما سپس با اشاره به ویژگی‌های شبکه‌های استانی رسانه ملی گفت: کشاورزی به‌طور ذاتی اقلیمی است و شبکه‌های استانی می‌توانند در هر اقلیمی فعالیت و مشارکت گسترده‌ای در کمک به کشاورزی داشته باشند.

آمادگی برای ساخت مستند و سریال با موضوع کشاورزی

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه موضع سازمان، پیشرفت‌مداری است، گفت: ما برای آرامش‌بخشی به جامعه و تبیین توفیقات کشور از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنیم.

وی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست سوژه‌های موردنظرشان را برای تولید برنامه و مستند ارائه دهند و افزود: اگر این برنامه‌ها خوب کار شوند، می‌توانند توانایی‌های کشور ما را به‌خوبی به دنیا معرفی کنند.

رئیس سازمان صداوسیما از ظرفیت سریال‌سازی هم به عنوان امکانی برای ارائه مباحث کشاورزی یاد کرد و از این وزارتخانه خواست تا اگر قصه یا سوژه‌ای در این زمینه دارند، ارائه دهند.

دکتر علی عسکری از شبکه «ایران کالا» هم به‌عنوان امکان دیگری برای تبلیغ و معرفی توفیقات کشاورزی یاد کرد و گفت: این شبکه می‌تواند شرکت‌ها و صنایع موفق داخلی را به‌طور رایگان معرفی کند و وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند هر شرکتی را که چه در ارائه خدمات و چه در ارائه محصولات موفق بوده، به ما معرفی کند تا در این شبکه یا با ارائه مصاحبه یا پخش تیزر تبلیغاتی معرفی شود.

وی افزود: علاوه بر این می‌توان زمان مشخصی را در این شبکه به بخش کشاورزی اختصاص داد تا به‌طور منظم به این موضوع بپردازد.

ظرفیت بی‌دلیل کشاورزی در ایران

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل کشاورزی در کشور گفت: در اوضاع کنونی و تحریم‌های ظالمانه مردم باید بدانند که کشاورزی در کشور ما ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و می‌تواند کشور را از همه فشارها حفظ کند.

وی با ابراز امیدواری در این باره که رسانه ملی بیش از گذشته در این آرامش‌بخشی و ایجاد اعتماد به این صنعت سهیم شود و به این وزارتخانه یاری دهد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با کمک صداوسیما می‌تواند افق روشنی برای سرمایه‌گذاران در این بخش ایجاد کند و این عرصه را عرصه‌ای امن برای سرمایه‌گذاری معرفی کند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست خبر خوش راه‌اندازی «روستا بازار» را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان در بازار پایتخت اعلام کرد و خواستار حمایت رسانه ملی از این ابتکار وزارت جهاد کشاورزی شد.

وی گفت: تا دو ماه آینده روستا بازار در تهران به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود تا کشاورزان بتوانند به صورت مستقیم انواع محصولات خود را در یک یا دو روز مشخص با قیمت‌های بسیار مناسب به مردم عرضه کنند.

وزیر جهاد کشاورزی سپس از برنامه‌های مفید ارائه‌شده در رسانه ملی یاد کرد و از دبیر ستاد جهش تولید و ساعات اختصاص داده شده در شبکه آموزش سیما و شبکه‌های رادیویی به برنامه‌های کشاورزی قدردانی کرد.

در این نشست همچنین معاونان وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی درباره پیشرفت‌ها در این بخش، خواستار تعامل بیشتر رسانه ملی با این وزارتخانه شدند.

معرفی طرح‌های ملی در بخش کشاورزی نظیر انتقال آب به استان‌های غرب و شمال غرب، معرفی میراث فرهنگی چون قنات و قدمت آن، تبیین رشد زراعی در کشور، ارائه کلیپ‌های مرجع در زمینه‌های مختلف کشاورزی برای رفع ابهامات و شایعاتی که برای مردم در فضای رسانه‌ای درزمینه کشاورزی ایجاد می‌شود، اصلاح الگوی مصرف با فرهنگ‌سازی، تهیه خبر از توانمندی بخش کشاورزی در تولید جوجه یک‌روزه و تبیین مزایای سرمایه‌گذاری درزمینه پرورش مرغ با نژاد داخلی، فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع آب‌وخاک به‌عنوان منابع بین نسلی، تبیین وضعیت موجود کشاورزی در کشور و امید افزایی، معرفی پیشرفت‌های پژوهشی در بخش کشاورزی، فرهنگ‌سازی برای تکریم مشاغل کشاورزی و دامداری به‌عنوان مشاغل تولیدی، ترویج تولید مبتنی بر اقلیم کشور و پیشنهاد برای معرفی کارشناسانی که درزمینه محتوا به برنامه‌سازان با موضوع کشاورزی کمک کنند، ازجمله مباحث و درخواست‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

معاونان رسانه ملی نیز در این نشست خواستار تعامل بیشتر این وزارتخانه برای ارائه دیدگاه‌های کارشناسی و معرفی توانمندی‌های کشور در این بخش شدند و بر آمادگی کامل رسانه ملی برای همکاری با این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور تاکید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید