Iranian Agriculture News Agency

دبیر ستاد ملی رسانه جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

اعلام برنامه‌های جدید و اینترنتی در دست ساخت و آماده پخش از استودیو کشاورز

دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، از برنامه های جدید ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی و برنامه های اینترنتی استودیو کشاورز خبر داد.

اعلام برنامه‌های جدید و  اینترنتی در دست ساخت و آماده پخش از  استودیو کشاورز

مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانه های ترویجی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت:«تولید انیمیشن، برنامه‌های رکورد‌داران، قهرمان تولید، یاوران تولید، روستاهای موفق و تسهیل‌گری در روستاها از جمله برنامه‌های در حال پخش در ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی است و در این برنامه‌ها سعی شده تا به پرسشهای کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پاسخ داده شود.»

به گفته دبیر ستاد ملی رسانه، توافقاتی نیز با شبکه‌های استانی انجام شده تا به صورت محلی و با باورهای هر استان و متناسب با موضوع منطقه برنامه های تولیدی سیما تولید و پخش شود.

وی با اشاره به پخش برنامه « سفره سلامت» از شبکه سلامت، گفت: قراردادی با شبکه سلامت امضا شده و برنامه سفره سلامت با موضوع «غذا و سلامت» و «محیط زیست و غذا» ساخته می‌شود که خانواده و به ویژه بانوان مخاطبان آن هستند.

سیداسحاقی با اشاره به برنامه‌های کشاورزی در رسانه ملی از سال ۶۸، گفت: در سال ۹۸ وزیر  وقت جهادکشاورزی در بازدید از صدا و سیما توافقات خوبی را با این سازمان داشته و سبب شکل گیری ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی شده بود.

وی با بیان اینکه زیرساخت تولید محتوا با تشکیل ۱۷ هسته محتوایی انجام شده است، گفت: همچنین بالغ بر ۱۱۰ نفر از کارشناسان بخش تخصصی، محققان، شرکت‌های وابسته و بانک کشاورزی در این هسته ها حضور دارند.

دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد زیرساخت فنی مناسب با همکاری صداوسیما در ستاد ملی رسانه عنوان کرد:  شبکه آموزش و شبکه یک سیما همکاری خوبی در این زمینه برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی دارند.
 

 به گفته دبیر ستاد ملی رسانه، آغاز پخش برنامه رویش در سال جاری رقم خورده و این برنامه در حال حاضر هر روز ساعت 19 به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود و در آینده نزدیک به یک ساعت افزایش خواهد یافت.

 وی ادامه داد: بنا داریم مسابقه رویش را که در حال پخش بعد از برنامه رویش است به روزرسانی کنیم و در آن فعالیت‌های کشاورزی با آیتم‌های گوناگون در مسابقه‌ای جذاب رقابت خواهند کرد.

سیداسحاقی با اشاره به برنامه رکوردداران، گفت: این برنامه «رنج تولید» را به‌خوبی نشان می‌دهد؛ در برنامه روستاهای موفق نیز به دنبال مهاجرت معکوس و گرایش جوانان به کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه به برنامه‌های تولیدی نگاه متنوعی است، گفت: در این برنامه‌ها به فعالیت‌های بخش کشاورزی توجه شده و درآمدزایی بخش کشاورزی موردتوجه قرار گرفته و سعی شده در آن از چهره همیشه خسته کشاورزان پرهیز شود؛ زیرا این موضوع در نظر عموم مردم شکل‌گرفته درحالی‌که صحت ندارد؛ در واقع بسیاری از کشاورزان با استفاده از دانش روز انسان های موفقی هستند و با لذت و رضایت کار کشاورزی را انجام می دهند  و افزایش تولید باعث نشاط و بهبود معیشت آنان می شود.

 دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه قهرمانان تولید کشاورزی، تصریح کرد: در این برنامه موفقیت کشاورزان را می‌بینیم که درآمد بالایی دارند و به اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند.

به گفته اسحاقی، تاکنون 104 اپلیکیشن با موضوعات مختلف بخش کشاورزی ساخته و در تالار ترویج بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم به دنبال ساخت اپلیکیشن پیام‌رسان آموزش و ترویج بوده‌ایم، بیان کرد: تاکنون اپلیکیشن بخش کشاورزی ۱۰ هزار مخاطب در خانواده بزرگ کشاورزی دارد و پس از پایان هفته دولت ثبت‌نام  ۱۰۰ هزار بهره‌بردار نیز انجام می‌شود.

دبیر ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی به تأکید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بهره‌مندی کشاورزان از اپلیکشن‌های بخش کشاورزی، یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی عقیده دارد که در بحث دانش با اپلیکیشن‌ها می‌توان مشکلات کشاورزان را حل کرد. 

سیداسحاقی با اشاره به افتتاح رسمی برنامه های اینترنتی استودیو کشاورز در هفته دولت، گفت : این برنامه ها نیز از این پس نظام مند و با برنامه مشخص هفته ای 2 روز از استودیو کشاورز پخش خواهد شد.

اسحاقی گفت: امیدواریم برنامه‌های خوب و مخاطب‌پسند را در همه حوزه‌ها به‌ویژه برنامه‌های تلویزیونی به روی آنتن ببریم و آماده پذیرش نقطه‌نظرات هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید