Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی خبر داد:

برون‌سپاری وظایف تولید به تشکل‌ها در سازمان تعاون روستایی/ خانواده کشاورزی، سفره مردم را در شرایط کرونا رنگی کرد

مدیر عامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی، گفت: برونسپاری وظایف تولید به تشکل‌های کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی در دست اجرا است.

برون‌سپاری وظایف تولید به تشکل‌ها در سازمان تعاون روستایی/ خانواده کشاورزی، سفره مردم را در شرایط کرونا رنگی کرد

به گزارش خبرنگار ایانا، علی خان‌محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: برون‌سپاری وظایف تولید به تشکل‌های کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی در دست اجراست.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی ۲۵ درصد سهم اشتغال را تشکیل می‌دهد و ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است.

خان محمدی با اشاره به اینکه مجموعه خانواده کشاورزی اعم از بخش خصوصی و تشکلها و همکاران وزارت جهاد کشاورزی با این میزان تولیدات در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، توانستند سفره مردم را رنگی کنند، آن را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور و وجود تحریم‌ها، بخش کشاورزی می‌تواند راه‌گشا باشد، بیان کرد: دولت باید به معیشت کشاورزان و بیمه اجتماعی آنها توجه کند.

خان محمدی تصریح کرد: در صورتی که امنیت کشاورزان و خانواده آنها تأمین نشود، شاهد مهاجرت کشاورزان به شهرها و آسیب به فرایند تولید خواهیم بود.

خان‌محمدی ادامه داد: باید حمایت از زنجیره‌های تولید، واگذاری تصدی‌گری، توجه به تحقیقات، تلاش برای توسعه صادرات، تقویت تشکل‌های دولتی، گسترش خدمات درمانی و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید