Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر انجام شد

افتتاح رسمی برنامه‌‎های اینترنتی کشاورزی در آغاز هفته دولت/ بازرگان: صدای کشاورزان باید به گوش مسئولان برسد

به مناسبت آغاز هفته دولت، برنامه‌‎های اینترنتی کشاورزی به صورت رسمی و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح رسمی برنامه‌‎های اینترنتی کشاورزی در آغاز هفته دولت/ بازرگان: صدای کشاورزان باید به گوش مسئولان برسد

به گزارش خبرنگار ایانا؛ کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این افتتاحیه با اشاره به اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش کشاورزی افتاده است، گفت: تالار ترویج، رسانه‌های ترویجی و ساخت اپلکیشن‌های کشاورزی از جمله این گزینه‌ها بوده است.

 وی با اشاره به افتتاح رسمی برنامه‌های اینترنتی کشاورزی، گفت: این اتفاق بسیار مبارک است و در حوزه‌های مختلف تغذیه، باغبانی، شیلات، علوم دامی و غیره تاثیرگذار خواهد بود.

بازرگان با اشاره به افتتاح رسمی استودیو کشاورز، گفت: باید صدای کشاورزان و بهره‌برداران را به گوش مسئولان برسانیم؛ کشاورزان به دنبال تولید و رشد بخش کشاورزی هستند و باید به آن‌ها در طرح دیدگاهها، پرسشها، انتقادات جسارت و جایگاه خاص قائل شد.

بازرگان با اشاره به اینکه می‌توان کشاورزان را در کنار سایر ذی‌نفعان از جمله بهره‌برداران، مروجان، مدیران، بازرگانان و دست‌اندرکاران اجرایی قرار داد، افزود: این موضوع سبب هم‌افزایی و همکاری بین گروه‌های مختلف خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه آخرین حلقه ارتباط با بهره برداران مروجین هستند، گفت: این مسئولیت بسیار سنگین است و این گروه می‌توانند در صورت عملکرد ناصحیح خود ظرفیت سایر بخش‌ها را نابود کند.

 

032bb4bf-c574-48c4-ae8f-c81ec9f10289

بازرگان با تاکید بر رشد تولید هسته‌های بذری گواهی شده، گفت: تولید نهال شناسنامه‌دار نیز در کشور رشد کرده و از ۲۵۰ هزار اصله نهال شناسنامه‌دار در سال ۹۲ به ۸۵۰ هزار نهال شناسنامه‌دار رسیده است که کیفیت صادراتی هم دارند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی از ۲۳۰ شرکت به ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی رسیده است.

بازرگان با اشاره به  قانون مصوب در حوزه ذخایر ژنتیکی در مجلس گفت: بر اساس این قانون مرکز مدیریت ژنتیکی کشاورزی تاسیس شده است.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) که روز گذشته در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این خبرگزاری به امضا رسید، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور پوشش اخبار و تحلیل‌های حوزه کشاورزی انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به دنبال افزایش تولید، افزایش درآمد کشاورزان و ارتقاء بهره‌وری منابع برای حفظ پایداری هستیم، تصریح کرد: البته تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید- ۱۹ باعث فشار به بخش کشاورزی شده و تامین برخی نهاده‌ها را با مشکل روبرو کرده و شاهد افزایش قیمت نهاده‌های دامی بوده‌ایم.

 وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و دولت در تلاش است تا کمبود این بخش را به حداقل برسد و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه کود خواهیم بود؛ همچنین در زمینه آفت‌کش‌ها تلاش‌های خوبی انجام شده است.

رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی با موضوع توسعه و بهسازی آب بندان‌ها و احیا و مرمت قنوات و جهانبخش میرزاوند مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی با موضوع تدوین آئین‌نامه اجرایی قانون خاک و ضرورت تشکیل شورای عالی خاک میهمانان این شبکه اینترنتی کشاورزی بودند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید