Iranian Agriculture News Agency

با فراخوانی در یک شبکه اجتماعی

یک لشکر داوطلبِ برگ‌چین به کمک زوج کشاورز آمدند/ حضور داوطلبانه و رایگان در تاکستانی با 11 هزار تاک

زوجی که در جنوب انگلستان تاکستانی را اداره می‌کردند از پاسخی که به درخواست کمکشان گرفتند بسیار شگفت زده شدند. این زوج که به خاطر شیوع کرونا و از دست دادن کارگرانشان برای اداره تاکستانشان با مشکل روبرو شده بودند از طریق شبکه‌ اجتماعی از افراد داوطلب درخواست کمک کردند. نتیجه اینکه صدها نفر بدون دریافت مزد به کمکشان آمدند.

یک لشکر داوطلبِ برگ‌چین به کمک زوج کشاورز آمدند/ حضور داوطلبانه  و رایگان در تاکستانی با 11 هزار تاک

 

 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دانکن کندی گزارشگر یک شبکه‌ بریتانیایی در گزارشی از تاکستان یک زوج کشاورز در انگلستان خبر داد: «یک زوج صاحب تاکستانی به مساحت 4 هزار هکتار با 11 هزار تاک تمام زندگی آنها این انگورهاست. اما ناگهان کرونا از راه رسید. کارمندان و درآمدشان را از دست دادند. از آنجا که دست تنها نمی‌توانستند تاکستان خود را اداره کنند و کاری از دستشان بر نمی‌آمد، ایده‌ای به ذهنشان رسید؛ در شبکه اجتماعی "فیس‌بوک" 45 هزار نفر پست آنها را خواندند و آنچه اتفاق افتاد حضور داوطلبانه صدها نقر بصورت رایگان در تاکستان آنها بود. روزانه 20 داوطلب به تاکستان آنها می‌آیند تا کمک کنند. آنها برگ‌های اضافی را می‌کنند و این ساعت‌ها وقت می‌برد.»

گزارشگر خطاب به یکی از برگ‌چین‌ها می‌گوید: «حساب کردیم شما باید نیم میلیون برگ بکنید!»

 این آمار خود برگ‌چینان را شگفت زده می‌کند.

راس و فیلیپر صاحبان این تاکستان واقعا شگفت زده شده‌اند. فیلیپر می‌گوید: این همکاری مثل یک «بغلِ خیلی بزرگ» می‌ماند و عالی است که به کمک ما آمده‌اند. و راس هم می‌گوید: فکر کنم کرونا باعث شده مردم به‌گونه دیگری فکر کنند. این روزها همه دارند کمک می‌کنند. الان اگر از کسی کمک بخواهید، عده زیادی می‌گویند با کمال میل کنار شما هستیم.

بر اساس آنچه گزارشگر در پایان این گزارش روایت می‌کند: «در روزهای آینده قرار است داوطلبان بیشتری به تاکستان این زوج کشاورز بیایند؛ به نظر امسال سال مهربانی شده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید