Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان مدیریت بحران از ماده واحده جدید قانونی خبر داد:

جان باختگان ماموریت‌های اداری «فداکار خدمت» محسوب می‌شوند

اعطای ۵۰ میلیارد تومان به وزارت دفاع برای حمایت از سازمان جنگل‌ها

رییس سازمان مدیریت بحران از ارسال ماده واحدهاضافه شدن «فداکار خدمت» به قانون مدیریت بحران خبر داد و گفت: این ماده واحده را به دولت فرستاده‌ایم و امیدواریم که تصویب شود.

جان باختگان ماموریت‌های اداری «فداکار خدمت» محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران در چهارمین جشنواره روز ملی جنگلبان که امروز در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، گفت: از سال ۹۴ مقرر شد که سازمان مدیریت بحران در برخی از ماموریت‌ها به سازمان جنگل‌ها کمک کند زیرا کشور ما روی کمربند خشک جهان قرار گرفته است و باید محدود جنگل‌هایی را که داریم حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: طی سال 94، وزیر دفاع وقت پیشنهاد دادند که از خدمات بالگردها برای اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استفاده کنیم.

نجار ادامه داد: به دلیل اهمیت حفظ جنگل‌ها تفاهمنامه چهارجانبه‌ای بین وزیر جهاد کشاورزی، وزیر دفاع، وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه منعقد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه در اواخر سال گذشته از ۳۰ میلیارد تومانی که در آن تفاهمنامه چهارجانبه تصویب شده بود، ۵ میلیارد تومان در قالب اوراق در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار گرفت، بیان کرد: با گسترش آتش‌سوزی‌ها در کشور امسال ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار گرفت که نسبت به حجم کار کافی نبوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران ادغان داشت: درخواست مستقیم از  رییس جمهوری داشتیم که اعتباری را برای این موضوع در نظر بگیرد که در نهایت ۵۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت دفاع قرار گرفت.

نجار با اشاره به اینکه استفاده از بالگرد برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع هزینه‌ای بالا و  خطرات خاصی دارد، بیان کرد: در مدیریت بحران اولویت داریم تا آسیب‌دیده و جان‌باخته‌ای را به مجموع آسیب‌دیدگان اضافه نکنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به قانون مدیریت بحران کشور گفت: بنا است تا ماده واحده‌ای را به این قانون اضافه کنیم و در این ماده واحده به "فداکار خدمت" اشاره شده و همه کارکنان دستگاه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر افرادی در ماموریت‌های اداری جان خود را از دست بدهند یا صدمه‌ای ببینند "فداکار خدمت" محسوب خواهند شد.

نجار تصریح کرد: بر اساس این ماده واحده؛ افراد داوطلبی که از طریق دستگاه‌های مختلف به آن‌ها برای اطفای آتش ماموریت داده شود در صورتی که آسیب دیدن «فداکار خدمت» شناخته خواهند شد؛ ما این ماده واحده را به دولت فرستاده‌ایم و امیدواریم که تصویب شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید