Iranian Agriculture News Agency

دلبرانه خوراکی‌ها در نسخه جدید ماهنامه «غذا و تغذیه»

هفتاد و هشتمین شماره ماهنامه خبری، پژوهشی، آموزشی «غذا و تغذیه» به سردبیری فریده ضیائی که نسخه تیرماه 99 است به تحریریه ایانا رسید.

دلبرانه خوراکی‌ها در نسخه جدید ماهنامه «غذا و تغذیه»

 

 

هفتاد و هشتمین شماره ماهنامه خبری، پژوهشی، آموزشی «غذا و تغذیه» به سردبیری فریده ضیائی که نسخه تیرماه 99 است به تحریریه ایانا رسید.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، تحریریه این نشریه در بخش سخن سردبیر ماهنامه با عنوان« 5 ضربه کرونا بر صنعت غذای جهان» به مصادیق این اتفاق از جمله شیرهایی که دور ریخته می‌شوند، محصولات کشاورزی که زباله می‌شوند؛ کمبود کارگران کافی؛ تغییر عادت‌های غذایی و در نهایت دست نخورده ماندن موجودی انبارها اشاره کرده است.

در بخش «سفره خبر» این ماهنامه که در انتخابی حرفه‌ای و جذاب با تصویر روی گشاده و خندان کاظم خاوازی در نخستین نشست خبری او مزین شده است؛ به اخبار و موضوعاتی مانند تهیه شیرینی بدون قند با جلبک دریایی که ثبت اختراع کارآفرین اصفهانی با ثبت یک فرمولاسیون جدید است؛ نقل قولی از کامبیز بازرگان در خصوص طرح یاوران تولید؛ تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی بدن؛ رابطه ویتامین دی با ویروس کرونا- کووید 19؛ و سایر مطالب متنوع و خواندنی اشاره شده است.

در بخش «تغذیه و سلامتی» نیز به خواص آناناس؛ توصیه‌های تغذیه ای برای پیشگیری از کرونا؛ بیوتین؛ تعریق و پیاده روی اشاره شده است. و البته در بخش «صنعت غذا» نیز خوانندگان خود را با قارچ دنبلان کوهی آشنا کرده است.

 

nn

پایان بخش ماهنامه نیز «خوشمزه‌های غذا و تغذیه» است که در آن با چند دستور غذای خوشمزه مانند سوپ سرد خاص روزهای گرم!؛ دسرآناناس با کرم و نعناع؛ دسرآناناس با روکش شکلاتی؛ دیپ باقلاسبز برای دوست‌داران باقلا و همچنین یک شام تابستانی سبک برای افراد خوش‌اندام که دغدغه حفظ تناسب‌اندام خود را دارند دل آنها را ربوده است. یکی از ویژگی‌های متمایز و ارزشمند در این نشریه، روی جلد بدون آگهی آن است که زمانی خصیصه نشریات حرفه ای کشور بود. اگرچه شوربختانه سایت این نشریه در روز تحریر این معرفی نشریه (با وجود درج آدرس آن در قسمت فهرست) در دسترس مخاطبان نیست.

این نشریه به صورت تمام رنگی منتشر شده و قیمت تک جلدی آن 25 هزار تومان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید