Iranian Agriculture News Agency

شیو‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی تصویب شد

در نشست شورای تحقیقات کشاورزی سازمان تحقیقات، شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات آموزش و آموزش کشاورزی تصویب شد.

شیو‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی تصویب شد

به گزارش خبرنگار ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست، تحقیقات را به عنوان لازمه توسعه کشاورزی کشور عنوان کرد.

کامبیز بازرگان ضمن برشمردن مسئولیت‌های خطیر این سازمان، گفت: لازم است با تقویت تعاملات بین بخشی و بخش دولتی و خصوصی بستر و زمینه های مساعد به منظور گسترش ارتباط بین تحقیقات و بهره برداران توسعه یابد.

وی به کار بستن شیوه های علمی و بهره‌مندی از دانش برای رفع مشکلات پیش روی کشاورزی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دارای ظرفیتی غیرقابل انکار برای عبور از مشکلات کشاورزی کشور است و لذا لازم است برای بهره ور کردن این ظرفیت‌ها در جایگاه حداکثری ، تلاشی جدی مبذول شود.

حشمت مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی نیز به عنوان مدعو این جلسه از شورا، به معرفی اهداف، وظایف، عملکرد و برنامه های اتحادیه پرداخت.

عباسی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، سیمای آب کشور را با اشاره به اهم چالش های پیشرو ترسیم کرد.

در بخش دیگر از این جلسه شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت توسط ولدان قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری تبیین و پس از بحث و تبادل نظر، با لحاظ کردن نظرات مطرح شده این دستورالعمل به تصویب اعضای شورا رسید.

در مصوبات این جلسه از شورا، با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای مشارکت با بخش خصوصی، هریک از موسسات/ پژوهشگاه/ پژوهشکده های مستقل و مراکز تحقیقات ملی مکلف شدند در تعامل با اتحادیه متناظر خود، زمینه های همکاری مشترک را مشخص و نتیجه را ظرف مدت یکماه به سازمان اعلام کنند.

بنابر این گزارش، شورای تحقیقات کشاورزی با حضور کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، رسول زارع قائم مقام رئیس سازمان، ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری، محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رئیسان پژوهشگاه، پژوهشکده‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی به صورت وب کنفرانس برگزار شد.

"معرفی اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران"، "تبیین سیمای آب کشور با محور رویکرد تحقیقات، آموزش و ترویج در پاسخ به چالش های جاری در این حوزه" و "تبیین شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی" در جامعه و صنعت از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید