Iranian Agriculture News Agency

هدف‌گذاری برای آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در ۱۲ حوزه برنامه‌ریزی شده است.

هدف‌گذاری برای آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

سید جلال‌الدین بصام، مدیرکل دفتر آموزش کارکنان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به آموزش ۶۴ هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در ۱۲ حوزه، گفت: ۴۰ ساعت آموزش برای کارشناسان و ۶۰ ساعت برای مدیران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی در قالب جدید طراحی و بازنگری شده و از حالت کلی و جزیره ای خارج و به شکل پودمانی آموزش داده خواهند شد که در نهایت به شایستگی منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان درباره این مدل گفت: در این مدل هر شغل با شرح وظایف همان شغل بررسی می‌شود و برای هر شغل شایستگی های تخصصی و عمومی تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شایستگی‌های تخصصی مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌های تخصصی، نرم افزاری، سخت افزاری مرتبط با شغل برنامه ریزی می شود، یادآور شد: در شایستگی های عمومی نیز تعالی فرهنگی و عقیدتی، آشنایی با قوانین و مقررات، توسعه توانمندی ادارای و سازمانی، توسعه بینش اجتماعی و اقتصادی، مهارت در ارتباط با دیگران تعریف شده است.

بصام افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی کارکنان در این مدل در بخشی از وزارتخانه از جمله معاونت باغبانی، سازمان شیلات ایران ، معاونت‌های امور دام و معاونت زراعت آغاز شده است.

بصام در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصوبات سازمان اداری و استخدامی، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی نیز کانون ارزیابی و توسعه مدیران زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه تشکیل شده و در مرکز تحول و نوسازی اداری فعال است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی انجام شده برخی از افراد نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی داشته‌اند، گفت: این دورهها بر اساس شایستگی عمومی مدیران حرفه‌ای در سه سطح پایه، میانی و ارشد تعریف شده است.

بصام با بیان اینکه مجموع ۸۱ دوره در ۱۶ شایستگی بر اساس شیوه نامه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد، یادآور شد: شیوه‌نامه اجرای دوره های مرتبط با شایستگی عمومی و حرفه‌ای مدیران نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان بابیان اینکه اواخر تیرماه نیز دوره‌هایی برای  3هزار نفر از مدیران پایه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های استانی برگزار خواهد شد، گفت: دوره‌های مسئولیت‌پذیری، تیم و شبکه‌سازی، تفکر تحلیلی و حل مسئله، هدف‌گرایی، هدایت عملکرد، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت‌های ارتباطی، نظارت و کنترل، آینده‌نگری و تفکر راهبردی ازجمله این دوره‌هاست که به دلیل شیوع کرونا به‌ صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید