Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

شهرک تولید مواد بیولوژیک کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنیم، شهرک تولیدی دانش محوری برای تولید مواد بیولوژیک کشاورزی راه اندازی کنیم.

شهرک تولید مواد بیولوژیک کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین این دانشگاه در رابطه با تولید بذر توسط دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد، در هر زمینه‌ای به دانشگاه آزاد برای تولید بذر کمک کند.

وی تأکید کرد: بذر سبزی و صیفی از نیازهای اساسی کشور بوده و تولید آن در کشور، وابستگی ما را به واردات کاهش می‌دهد.

خاوازی افزود: در جلسه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم مقرر شد، تمام نیازهای تسهیلاتی و اعتباری برای تولید بذر توسط این معاونت رفع شود.

وی به دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد: برای آموزش مهارتی کشاورزی از کشاورززادگان و ساکنان اطراف روستاها استفاده کنید تا هدف بزرگ آموزش از میان نرود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این نکته که ظرفیت گلخانه‌های تحقیقاتی برای اجرای پروژه‌های کشاورزی کافی نیست، تصریح کرد: برای این منظور باید از ظرفیت بخش خصوصی و شهرک‌های گلخانه‌ای استفاده شود.

خاوازی با اشاره به اهمیت تولید مواد بیولوژیک عنوان کرد: ما در وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنیم، شهرک تولیدی دانش محوری برای تولید مواد بیولوژیک کشاورزی راه اندازی کنیم.

در ادامه این جلسه، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی 4 هزار آزمایشگاه مجهز دارد که مستقیما با بخش کشاورزی در ارتباط است و در 130 نقطه از کشور می‌توانند در زمینه کشاورزی آزمایش انجام دهند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در تولید بذر پیشتاز بوده و تاکنون از بذور هیبرید 5 رقم بذر خیار، 4 رقم بذر گوجه فرنگی و 3 رقم بذر فلفل معرفی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با سامانه پژوهش یار خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سامانه پژوهش یار را راه اندازی کرده که این سامانه برای هدفمندسازی رساله‌های دکترا طراحی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید