Iranian Agriculture News Agency

قندالی:

سالانه 130 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص می یابد

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه سهم عشایر از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده باید حتما در مناطق و سامانه های عشایری هزینه شود، گفت: سالانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر کشور اختصاص می یابد.

سالانه 130 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص می یابد

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر، نشست بررسی سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات آن، امروز دوشنبه 2 تیر ماه با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دفتر رئیس سازمان امور عشایر برگزار شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست اظهار داشت: سالانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر کشور اختصاص می یابد.

کرمعلی قندالی ادامه داد: تحولات و پروژه های خوبی در حوزه های آبرسانی، راه سازی و انرژی خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده در مناطق عشایری کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی را با فرمانداری ها در خصوص هزینه کرد این اعتبارات داریم و متاسفانه بخشی از این اعتبارات در مناطق روستائی هزینه می شود، تاکید کرد: اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده صرفا باید در سامانه های عرفی و نهایتا ایلراه های عشایری هزینه شود و استفاده آن در مناطق روستائی توجیحی ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: ما در شهرها به همه امکانات رفاهی از جمله آب، برق، گاز، سرپناه، وسایل سرمایشی و گرمایی دسترسی داریم؛ و من همواره فکر می کنم که جامعه عشایری چه سهمی از این امکانات دارند.

وی گفت: نوع و سبک زندگی عشایری را باید با فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب برای آنان، حفظ کنیم.

قندالی با بیان اینکه موضوع تامین آب شرب برای عشایر بسیار مهم و سرنوشت ساز است، اظهار کرد: وضعیت هواشناسی را به صورت مرتب رصد می کنیم و به نظر می رسد امسال در پاییز با چالش بارندگی مواجه شویم و اگر بتوانیم برنامه ریزی کنیم درصدی از این اعتبارات را برای آبرسانی سیار به عشایر اختصاص دهیم، مشکلات کمتری در این حوزه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به ظرفیت های تشکل های عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، یادآور شد: سرمایه این صندوق در ابتدای تاسیس 19 میلیارد تومان بود اما با کمک هایی که شد امروز سرمایه آن به 75 میلیارد تومان رسیده است و این سهم عشایر است و ما سیاستگذاری می کنیم عشایر از این منابع به صورت درازمدت بهره مند شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید