Iranian Agriculture News Agency

رمضان نژاد تاکید کرد:

لزوم تنوع بخشی و توسعه فعالیت‌های نوظهور در روستاها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بر لزوم تنوع بخشی به مشاغل روستایی در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و توسعه فعالیت‌های نوظهور در روستاها تاکید کرد.

لزوم تنوع بخشی و توسعه فعالیت‌های نوظهور در روستاها

به گزارش خبرنگار ایانا، شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در مراسم امضا تفاهم نامه سه جانبه ما بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند فضایی برای استفاده از اعتبارات موجود در راستای نهادسازی و تکمیل زنجیره‌های تولید باشد.

وی با تاکید بر لزوم تنوع بخشی به مشاغل روستایی در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه اجرایی شدن و توسعه فعالیت‌های نوظهور در روستاها را بیش از پیش فراهم کند.

در این مراسم، اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز اظهار کرد: در زمینه اشتغال روستایی تاکنون 2270 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و 63 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که 65 درصد از آن در بخش کشاورزی بوده است.

وی افزود: 1100 میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین مالی 21 هزار طرح در بخش کشاورزی تخصیص داده‌ایم، همچنین در تامین مالی 2500 صندوق خرد زنان روستایی و عشایری سهیم بوده‌ایم.

نورالله‌زاده تأکید کرد: 48 درصد از اعتباری که به منظور اشتغالزایی در روستاها به صندوق کارآفرینی امید تعلق گرفت به حوزه روستاهای مرزی اختصاص یافت که نرخ سود آن هم 4 درصد محاسبه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید