Iranian Agriculture News Agency

بازرگان اعلام کرد:

ارتقای سطح همکاری مروجین با معاونت‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در طرح یاوران تولید

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تمام هدف ما در طرح یاوران تولید، ارتقای سطح همکاری مروجین تحقیقات با زیربخش‌های معاونت‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در پیشبرد اهداف و پروژه‌های کشاورزی است.

ارتقای سطح همکاری مروجین با معاونت‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در طرح یاوران تولید

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه امضا تفاهم‌نامه با معاونت آب و خاک در رابطه با راه اندازی برنامه‌های تلویزیونی با موضوعات کشاورزی اظهار کرد: برنامه رویش و مسابقه‌ای با همین نام در شبکه آموزش افتتاح و راه اندازی شده که موضوع آن مسائل کشاورزی و اطلاع رسانی به بهره‌برداران است که در حال حاضر در روزهای زوج و از ابتدای مرداد هر روز بر روی آنت شبکه آموزش سیما خواهد رفت.

وی افزود: برنامه قهرمانان تولید هم هر روز از ساعت 13:30 دقیقه تا پیش از شروع اخبار سراسری از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی، طرح یاوران تولید را در دستورکار قراردادیم که کل محققین و کارشناسان سازمان تحقیقات را شامل می‌شود.

وی افزود: تمام هدف ما در این طرح، ارتقای سطح همکاری مروجین تحقیقات با زیربخش‌های معاونت‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در پیشبرد اهداف و پروژه‌های کشاورزی است.

بازرگان با تأکید بر این نکته که بخش‌های اجرایی باید از بخش تحقیقات مطالبه کنند، بیان کرد: طرح یاوران تولید، مطالبه‌گری معاونت‌های اجرایی از بخش تحقیقات و مروجین را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بخش آب و خاک در طرح‌های آبی با شوری خاک یا افزایش مواد آلی مواجه است و نیازمند کمک بخش تحقیقات در پروژه‌ها است. 

آغاز اجرای طرح یاوران تولید در استان‌ها

در ادامه این جلسه علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج اظهار کرد: در بخش تولیدات رسانه‌ای، 14 هسته محتوایی شکل گرفت که روسای هسته‌ها توسط معاونین وزیر مشخص شدند و تنها دبیری طرح بر عهده موسسه آموزش و ترویج است تا برای هماهنگی با رسانه ها یک ارگان دخیل باشد.

وی افزود: در جلساتی که رئیس سازمان تحقیقات با مسئولان و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار کرد، مقرر شد تعدادی برنامه‌ تلویزیونی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که برنامه رویش یکی آن برنامه‌ها است.

مویدی ادامه داد: علاوه بر برنامه رویش، برنامه قهرمانان تولید از شبکه یک از روز گذشته بر روی آنتن رفت، برنامه رکوردداران و از کجا شروع کنیم، در مراحل پایانی عقد قرارداد است و به زودی در خصوص سریال‌سازی با تهیه کنندگان تلویزیون وارد مذاکره خواهیم شد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج در رابطه با همکاری بخش تحقیقات با زیر بخش‌های کشاورزی عنوان کرد: در بخش فنی و مهندسی و در بحث آبیاری، پیش از این طرح هم به معاونت آب و خاک کمک کردیم و توانستیم پروژه را به خوبی پیش ببریم، بنابراین تجربه پروژه های قبل می‌تواند ما را در اجرای طرح جدید یاری کند.

وی افزود: دبیرخانه یاوران تولید در موسسه آموزش و ترویج تشکیل شده و طرح در استان‌ها به خوبی شروع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید