Iranian Agriculture News Agency

قندالی:

تولیدات عشایری امسال افزایش می‌یابد

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: امسال نه تنها تولیدات عشایر کم نخواهد شد، بلکه نسبت به سال گذشته بیشتر نیز خواهد شد.

تولیدات عشایری امسال افزایش می‌یابد

به گزارش ایانا، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در دومین گردهمایی ویدئو کنفرانسی مدیران ستادی و استانی امور عشایر سراسر کشور در سال 99، با تاکید برای اینکه عشایر باید سرپناه مناسبی داشته باشند، گفت: با تفاهم و همکاری با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، شیوه نامه احداث سرپناه برای عشایر در مراحل نهایی است.

وی  اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که صورت گرفت جامعه عشایری کمتر دچار کرونا شدند که حاصل زحمات همکاران ستادی و استانی به خصوص وزارت بهداشت بود که بسیج و سپاه و هلال احمر هم در این خصوص کمک کردند که از همه عزیزان تشکر می کنم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همان شدت و حدت قبلی، چه در ادارات عشایری و چه در مناطق عشایری، باید مورد توجه قرار داشته باشد.

قندالی بیان داشت: به خاطر بارندگی های خوب و پراکنش آن در سطح کشور، امسال وضعیت مراتع در مناطق ییلاقی و قشلاقی مطلوب است و خوشبختانه در حوزه نهاده های دامی وضعیت مناسبی را داریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه نباید اعتبارات عشایری در روستاها و مناطقی که دارای کد هستند هزینه شود، افزود: این کار خلاف مقررات است چراکه اعتبارات عشایری باید فقط در مناطق ییلاق، قشلاقی و مسیر کوچ عشایر که حوزه کاری سازمان امور عشایر است، هزینه شود.

وی با اشاره به افتتاح و شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: امیدواریم یک فراکسیون عشایری قوی در مجلس یازدهم تشکیل شود تا بتوانیم از ظرفیت های تصمیم گیری و تصمیم سازی این فراکسیون و مجلس در حوزه قانونگذاری و ارائه خدمات بهتر به عشایر استفاده کنیم.

قندالی به مدیران استانی تاکید کرد: تعامل و ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به افتتاح  راه اندازی برنامه "رویش" در سیما توسط وزیر جهاد کشاورزی، گفت: به تازگی برنامه "رویش" ویژه وزارت جهاد کشاورزی در شبکه آموزش سیما آغاز به کار کرده است که باید از این ظرفیت برای معرفی عشایر و توانمندی های آنان  هم از طریق سازمان و هم از طریق تشکل های عشایری بهره ببریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تبریک برای حائز رتبه شدن روابط عمومی سازمان در بخش "ارتباطات مردمی" در ارزیابی سالانه روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی، و با تاکید بر اینکه روابط عمومی آئینه تمام نمای یک دستگاه است که باید همه چیز را باید بصورت شفاف نشان دهد و چالش ها را نیز بیان کند، از تلاش ها و فعالیت های موثر روابط عمومی سازمان قدردانی و تقدیر کرد.

قندالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح زنجیره تولید گوشت قرمز، تاکید کرد: این طرح باید توأم با زنجیره ارزش و زنجیره ارتقاء بهره وری و با محوریت تولید و بهره وری از منابع تولید، اشتغال و منابع انسانی و مادی و فیزیکی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بوستان های جنگلی مملو از علوفه هستند و به دنبال این هستیم تا مجوز بگیریم عشایر از این ظرفیت بهره مند شوند، گفت: در خصوص بیمه دام، بیمه اجتماعی عشایر و پلاک گذاری دام عشایر باید اقدامات مناسب تری انجام و گزارش کاملی از آن داشته باشیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه باید تمام فکر ما این باشد که چگونه می توانیم بیشتر و بهتر به جامعه عشایری کمک کنیم، اظهار داشت: امسال نه تنها تولیدات عشایر کم نخواهد شد، بلکه نسبت به سال گذشته بیشتر نیز خواهد شد.

وی گفت: در کنار پروژه هایی که از اعتبارات ملی در استانها انجام می شود، باید یک پیوست مشارکت استانی نیز آورده شود و ضروری است مدیران استانی در این خصوص با مسئولین استانی و شهرستانی از جمله فرماندارها تعامل بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید