Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

بهره گیری از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص در سطوح مدیریتی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره گیری از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص در سطوح مدیریتی و اجرایی از برنامه های مهم و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است.

بهره گیری از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص در سطوح مدیریتی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی در نشست مشترک کمیسیون مرکزی ایثارگران و فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد با اشاره به سلحشوری و ایثارگری‌های جهادگران گفت: رویکرد ما به حوزه ایثارگران همچون دوره های گذشته است و در حد توان و در چارچوب اختیارات قانونی برای حل مشکلات آنها تمام قد در کنار شما ایستاده ام.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص خصوصاً ایثارگران در سطوح مدیریتی و اجرایی از برنامه های مهم و دارای اولویت وزارت جهاد کشاورزی است که روند انتصاب مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران نشان دهنده این موضوع است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عنایت ویژه به مباحث حوزه ایثارگران و همراهی با ادارات امور ایثارگران در استان  ها در نشستهای مشترک با روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها به آنان تاکید شده است.

مسکن، اشتغال، معیشت و درمان از مهمترین مشکلات ایثارگران جهادگر است

در ابتدای این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سنگرساز بی سنگر، آماری از تعداد رزمندگان اعزامی از جهاد سازندگی سابق به جبهه های نبرد حق علیه باطل و همچنین شهدا، جانبازان و ایثارگران جهادگر ارائه داد.

محمد رضا طلایی در بخشی از سخنان خود به مشکلات اقتصادی بخش دولتی خصوصاً در حوزه تامین منابع مالی در زمینه حمایت از ایثارگران اشاره کرد و گفت: لازم است که درآمد، سود حاصله و همچنین اقساط واگذاری شرکت های دولتی و خصوصی تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی به ایثارگران جهادگر، مثل سابق مستقیماً در حوزه امور ایثارگران هزینه شود.

در ادامه این نشست، مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تشکر از حسن توجه دکتر خاوازی در خصوص برگزاری این نشست مشترک گفت: آشنایی نزدیک با مشکلات و معضلات ایثارگران، در زمینه اتخاذ تدابیر و ارائه راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات راهگشاست.

سید حمزه رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و در کنار نیروهای مسلح، رکن سوم جنگ بوده است افزود: تنها دستگاه دولتی که دارای قرارگاه راهیان نور است و در هیات امنای بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حضور دارد و کمیسیونی مستقلی جهت تایید سوابق جبهه رزمندگان در آن تشکیل شده ، وزارت جهاد کشاورزی است.

رضوی تصریح کرد: نیروهای مسلح دارای پست فرمانده لشگر، فرمانده تیپ و فرمانده گردان هستند و فرماندهان جهاد نیز سال هاست که بر اساس ابلاغیه همترازی، دارای چنین عناوینی شده اند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، مسکن، اشتغال، معیشت و درمان را از مهمترین معضلات و مشکلات جاری ایثارگران جهادگر اعلام کرد و افزود: فعالیت فرهنگی و پژوهشی در حوزه ایثارگران نیاز امروز جامعه ماست و ترویج فرهنگ و روحیه جهادی در بدنه جامعه، در گرو معرفی خدمات و ابتکارات و تشریح اقدامات جهادگران در دوران محرومیت زدایی و جنگ تحمیلی به نسل امروز است که این نکته باعث تثبیت هویت فرهنگی رزمندگان جهادگر در جامعه ماست.

در ادامه این نشست مشترک، داود دانش جعفری فرمانده ستاد مرکزی پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس، گزارش مختصری از مشکلات و معضلات جاری در معیشت جانبازان و رزمندگان جهادگر ارائه کرد و خواستار توجه جدی به مشکلات آنان شد.

همچنین محمد موحدخواه فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد-نجف و نماینده وزیر در کمیسیون مرکزی ایثارگران نیز به مشکلات درمانی جانبازان و رزمندگان و هزینه های بالای آن اشاره و درخواست کرد تا با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی آنان از بنیاد شهید به وزارت جهاد کشاورزی این مشکل مرتفع شود.

در این نشست، یدالله شمایلی فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد-کربلا و عضو کمیسیون مرکزی ایثارگران گزارشی از روند واگذاری سهام به ایثارگران جهادگر در کل کشور ارائه داد.

این عضو هیات مدیره شرکت تلاشگران اقتصاد پایدار در ادامه ضمن تشریح اهداف این اقدام، تاکید کرد: با عنایت به تغییرات اخیر در این شرکت، منابع مالی کمیسیون مرکزی ایثارگران جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر به ایثارگران جهادگر تامین خواهد شد.

مهدی ورشابی فرمانده ستاد مرکزی پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد و عضو کمیسیون مرکزی ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به سخنان اخیر رهبری در نشست با جوانان، از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد تا از نیروهای جوان در سطوح اجرایی و مدیریتی استفاده و از توان افراد مسن یا بازنشسته صرفاً در حوزه های مشاوره بهره گیری شود.

در ادامه این نشست، محمد صدوری مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر هم به معرفی این مجموعه پرداخت و گفت: این سازمان مردم نهاد یا NGO متشکل از فرماندهان و رزمندگان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس است که در حوزه اهداف، اقدامات و برنامه ها در کنار اداره کل امور ایثارگران و ادارات امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان ها فعالیت می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید