Iranian Agriculture News Agency

مویدی خبر داد:

آغاز پخش برنامه کشاورزی "رویش" از شبکه آموزش سیما

رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پخش اولین قسمت برنامه "رویش" امروز ساعت 19 از شبکه آموزش صدا و سیما آغاز می‌شود.

آغاز پخش برنامه کشاورزی "رویش" از شبکه آموزش سیما

علی‌اکبر مؤیدی رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه امروز اولین قسمت برنامه رویش رأس ساعت 19 از شبکه آموزش صدا و سیما پخش خواهد شد، گفت: در سال جهش تولید انتظار از بخش کشاورزی بسیار زیاد است و رسانه در این بخش می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

وی افزود: در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر بنا است تا با تحولی نوین در اطلاع رسانی بخش کشاورزی، اولین برنامه "رویش" با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند.

مویدی با اشاره به اینکه 4 میلیون بهره بردار بخش کشاورزی می‌توانند از ظرفیت صدا و سیما با پخش برنامه های مختلف کشاورزی استفاده کنند، تصریح کرد: کشاورزان پیشرو و سایر بهره برداران با توجه به پوشش کامل صدا و سیما در کشور و بهره مندی روستاییان از تلویزیون و رادیو می‌توانند به آخرین اطلاعات و یافته های تحقیقاتی دست یابند.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف، شبکه‌های مختلف ملی و محلی حتی به‌طور 24 ساعته در خدمت بخش کشاورزی هستند و وجود این شبکه ها  کمک شایانی به انتقال اطلاعات و رشد و توسعه بخش کشاورزی می‌کند.

مویدی با تاکید بر اینکه از گذشته 14 هسته محتوایی در تمامی حوزه‌های بخش کشاورزی با مسئولیت تولید محتوای رسانه‌ای تشکیل شده است، یادآور شد:  این هسته‌ها در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دام و دامپزشکی، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و کسب و کار، عشایر، زنان روستایی، صنایع غذایی، بازرگانی، تعاونی‌ها و تشکل‌ها، جنگل، مرتع، آبخیزداری و امور اراضی، شیلات و آبزیان، سلامت غذا و محیط زیست ، حفظ نباتات، تحقیقات، آموزش و ترویج است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج یادآور شد: در 6 ماهه دوم سال 98 بیش از 213 برنامه استانی و ملی با حدود 2300 دقیقه، تولیدات رسانه‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به تولید برنامه های مختلف برای صدا و سیمای کشورمان، ادامه داد: یکی از دستاوردهای تشکیل ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، آماده‌سازی 40 برنامه تحت عنوان «قهرمان» که مستندی از کشاورزان نمونه ملی بخش کشاوری است، بوده که تاکنون بیش از 20 برنامه آن از شبکه یک سیما پخش شده است و  همچنان تولید این برنامه ادامه دارد. همچنین برنامه «از کجا شروع کنیم» نیز با محوریت اشتغال زایی در بخش کشاورزی نیز یکی از برنامه های تولید و پخش شده در شبکه یک و دیگر شبکه های صدا و سیما است که تولید آن نیز ادامه دارد.

مویدی در پایان گفت: محتواهایی بسیار مناسبی برای بخش کشاورزی در حال تولید و پخش از رسانه ملی است؛ انشاالله در آینده این برنامه‌ها علاوه بر شبکه یک و شبکه آموزش، از سایر شبکه ها نیز پخش خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید