Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی باید مدافع سازمان و مدعی‌العموم مردم باشد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی باید وکیل مدافع سازمان در خارج از آن و مدعی‌العموم مردم در داخل سازمان و وسیله‌ای برای تغییر در افکار عمومی باشد.

روابط عمومی باید مدافع سازمان و مدعی‌العموم مردم باشد

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این عرصه، اظهار کرد: ما در عصر ارتباطات هستیم و جهان امروز را جهان ارتباطات می نامند که نشان از نقش پراهمیت این حوزه در زندگی انسان است.

وی افزود: در دنیا تحولات بسیاری ایجاد شده و در میان این تحولات موضوع ارتباط بشری برجسته‌ترین موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تقوی ادامه داد: ارتباطات، مردم سراسر جهان را به یکدیگر بسیار نزدیک کرده به نحوی که گویا انسان ها در زیر یک سقف زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مک لوهان از اندیشمندان این حوزه در رابطه با ارتباطات می‌گوید: «دنیا در پرتو ارتباطات به یک دهکده جهانی تبدیل شده است.»

وی افزود: انسان امروز بیش از هر زمان به ارتباطات نیازمند است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: فناوری پیشرفته ارتباطات زندگی بشر را تسخیر کرده است و امروز با این ابزار نوین ارتباطی می توان هویت یک ملت مستقل را مخدوش کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تاریخچه روابط عمومی در جهان و ایران گفت: تاریخ روابط عمومی از اواخر قرن ۱۸ و اوایل انقلاب صنعتی ایجاد شد و در ایران هم به تقلید از غرب در شرکت نفت ایران و انگلیس روابط عمومی به وجود آمد که اول با نام تبلیغات از پالایشگاه آبادان شروع شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به این که ابوالقاسم حالت و نطقی اولین بنیانگذاران روابط عمومی در ایران هستند، به نقل از حمید مولانا در رابطه با تعاریف روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی در واقع رابط بین سازمان‌ها و مردم است که اهداف سازمان‌ها را برای مردم تشریح می‌کند و عکس‌العمل مردم را به سازمان ها انتقال می دهد.

وی افزود: یحیی کمالی‌پور از دیگر اندیشمندان حوزه روابط عمومی می گوید: «روابط عمومی نوعی مدیریت بوده که هدف آن ایجاد رابطه بین اعضای بیرونی و درونی یک سازمان است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: روابط عمومی باید وکیل مدافع سازمان در خارج از آن و مدعی‌العموم مردم در داخل سازمان و وسیله‌ای برای تغییر در افکار عمومی باشد اما اشتباهات مدیران سازمان ها را نمی توان توسط روابط عمومی مرتفع کرد.

وی افزود: روابط عمومی انواع مختلفی دارد که به تبلیغ گرا، اطلاع گرا، سنت‌گرا، فنی گرا، نامتقارن و متقارن تقسیم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید افکار عمومی که در ارتباط با دستگاه های خود باشد را بدون پیش داوری تجزیه و تحلیل کند و در اختیار مدیران سازمان قرار دهد؛ همچنین باید آگاهی دهنده باشد نه آگهی دهنده اما برخی روابط عمومی ها در حال حاضر تنها آگهی دهنده هستند.

وی با اشاره به این نکته که روابط عمومی باید سواد رسانه ای داشته باشد، اذعان کرد: یکی از مشکلات روابط عمومی ها، حرفه‌ای نبودن و به روز نبودن آنها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید