Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک وزرای جهاد کشاورزی و دادگستری مطرح شد:

آمادگی وزارت دادگستری برای حمایت‌های قانونی و رفع مشکلات حقوقی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی

به منظور توسعه تعاملات بین بخشی برای رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی در زمینه امور اراضی، نشست مشترک وزرای جهاد کشاورزی و دادگستری امروز در محل این وزارت برگزار شد.

آمادگی وزارت دادگستری برای حمایت‌های قانونی و رفع مشکلات حقوقی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست که جمعی از معاونین و مدیران ارشد وزارتخانه حضور داشتند، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ، تعامل اجزای دولت برای رفع مشکلات کشاورزان را ضروری دانست و تصریح کرد:  بایستی روند تصویب لوایح قانونی که ضامن حقوق مردم و حفظ و صیانت از منابع آب و خاک و بویژه اراضی کشاورزی باشد، تسریع شود.

وی همچنین بر اهمیت اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، رفع تداخلات  اراضی تاکید کرد و افزود: جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و ممانعت از تضییع حقوق دولت و مردم ضروری است.

در این نشست، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، آمادگی این وزارت برای تسهیل و رفع مشکلات حقوقی و همچنین حمایت‌های قانونی در موضوع اراضی زراعی و حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی را اعلام کرد و گفت: ارتباط و تعامل موثر با قوه قضائیه و تسریع در صدور احکام و رسیدگی به دعاوی کیفری در حل مسائل مردم در زمینه امور اراضی موثر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ درختان در باورهای دینی و احکام حقوقی ، بر تداوم و تقویت حمایت‌های قانونی برای جلوگیری از قطع درختان و ممانعت از سوء استفاده سودجویان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید