Iranian Agriculture News Agency

مویدی اعلام کرد:

تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با آموزش و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه‌ها

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها در راه رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی و جهش تولید، افزایش آگاهی، آموزش و انتقال جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی و فناوری‌های نوین به تلاشگران این عرصه است.

تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با آموزش و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه‌ها

به گزارش ایانا، علی‌اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در جمع وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی و جهش تولید، افزایش آگاهی، آموزش و انتقال جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی و فناوری‌های نوین به  تلاشگران این عرصه است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال محتوا، اهمیت خاص تلویزیون را به عنوان رسانه‌ای که همواره در اوقات مختلف کنار مردم است، بیش از دیگر رسانه‌ها دانست و افزود: تاسیس شبکه یا کانال تلویزیونی با قابلیت‌های فراگیر و گسترده در موضوع کشاورزی، دسترسی به اطلاعات مناسب را برای مخاطبان این بخش در گستره وسیع  فراهم می‌سازد.

وی در ادامه سخنان خود، اهم دستاوردها در حوزه شبکه مدیریت دانش، یکی از ارکان نظام نوین ترویج را در چهار حوزه‌ی نهضت تولید محتوا، تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، سامانه پیام‌رسان پات و ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی تشریح کرد.

بنا بر اظهارات مویدی، نقطه عطف فعالیت‌های رسانه ملی در بخش کشاورزی با توافق وزیر وقت جهادکشاورزی و  رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش و حمایت رییس وقت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی از شبکه های سیما در تیرماه 1398 بوده است.

مویدی این فرصت را به عنوان یکی از ابزارهای آموزش و ترویج در تحقق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد موج جدید فعالیت‌های ترویجی معرفی کرد و افزود: این مهم با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع با همراهی و همکاری تمامی بخش‌های تخصصی و تحقیقاتی این وزارت در حال انجام است.

مویدی در ادامه بیان داشت: ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی پس از ایجاد، نسبت به سازمان‌دهی 14 هسته محتوایی در موضوعات مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، آب و خاک، دام و دامپزشکی، جنگل، مرتع، آبخیزداری و امور اراضی، حفظ نباتات، شیلات و آبزیان، تحقیقات، آموزش و ترویج، سلامت غذا و محیط زیست، سرمایه‌گذاری و کسب و کار، صنایع و بازرگانی، تعاونی‌ها و تشکل‌ها، عشایر و زنان روستایی اقدام کرد.

وی ادامه داد: این هسته‌ها نسبت به تولید محتوای برنامه‌های تلویزیونی با عناوین قهرمانان تولید، از کجا شروع کنیم، زیرنویس و برنامه‌های ویژه  اقدام کرده و همچنان این فعالیت ادامه دارد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: این ستاد در اولین گام با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به تولید و پخش 213 برنامه معادل 2300 دقیقه در شبکه‌های یک و آموزش اقدام کرد و در گام دوم برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کانال کشاورزی در شبکه آموزش در نیمه دوم اردیبهشت ماه را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین این فعالیت در شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه‌های موجود همچون شاخه‌های طلایی، خوشه چین، ارمغان طبیعت، راهی به آبادی و کسب و کار نیز انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید